Puan Ver
Puan Ver

Evrenin genişleme hızı ışık hızından hızlı mıdır?

Evren, Big Beng ile bu günden kabaca 14 milyar yıl önce genişlemeye başladı. Bu durumda evrendeki maksimum hız sınırı olan ışık hızını göz önüne alınca Evrenin çapınında 14 milyar olması gerektiğini düşünürüz ancak WMAP uydusunun yapmış olduğu ölçümler, bize Evrenin 93 milyar çapında olduğunu gösteriyor. Şu halde; Evet. Evrenin genişleme hızı ışık hızından hızlıdır denilebilir ama şunuda atlamamak gerekir: Evrenin genişleme hızı ile kastedilen günlük hayatta kastetiğimiz hız kavramı birbirlerinden bi' hayli farklı. Hız, bir A noktasından başka bir B noktasına ne kadar sürede gidildiğidir. Evrende ise bir hareket yoktur, genişleme vardır. Hemde tek bir noktadan değil tüm noktalardan. Bu durumda evren için hız kavramını kullanamayacağımızdan kıyaslama yapmakta pek akıl karı olmaz. Umarım yardımcı olmuşumdur Evrim Ağacı'nı takip eden güzek insan.

1. rasyonalist Konuyla ilgili daha teknik blgiler edinmek için kontrol edebilirsin

“Evrenin genişleme hızı ile kastedilen günlük hayatta kastetiğimiz hız kavramı birbirlerinden bi' hayli farklı. Hız, bir A noktasından başka bir B noktasına ne kadar sürede gidildiğidir. Evrende ise bir hareket yoktur, genişleme vardır.”

Hocam evrenin genişleme hızıda yine ışık hızının doğası ile ilgili değil miydi? Işık hızı zaten günlük hayattaki hız kavramlarımıza uymaz . Örneğin zıt yönden birbirine 100 km hızla hareket eden iki cismin birbirlerinin yanından geçerkenki hızları 200 km olurken ışık hızında bu yine sabittir . Evrenin genişleme hızında da aynı olmalı diye düşünüyorum

1. Rasyonalist

“Eğer ki diğerlerinden ötesini görebildiysem; bu, devlerin omuzlarında yükseldiğim içindir.”
Isaac Newton