Puan Ver
Puan Ver

Dmt nedir?

İddaa edildiği gibi ruh molekelü olabilir mi bilim'in açıklaması nedir? Sadece bir halisinojen midir? Rüya sürecinde salgılanmasının açıklaması gerçeklik algısını belirlemesi olabilir mi? Soru bir çok dalı kapsıyor ama cevaplandırabilirseniz sevinirim.

Hayır, "ruh molekülü" diye bir şey söz konusu değil, çünkü "ruh" kavramı bilimsel bir kavram değil. Bilinç veya benlik algısı için kullanılan sahtebilimsel bir terim ruh. Bu spesifik bir moleküle ait bir özellik değil, sinir sisteminin kolektif bir ürünü.

DMT ya da Dimetiltriptamin bitki ve hayvanların çoğunda görülen bir kimyasal. Bitkilerde de bulunması "ruh molekülü" olarak düşünülmesinin anlamsızlığını zaten tek başına gösteriyor (geleneksel olarak din ve mitolojilerin ezici çoğunluğu bitkilerin hayvanlardan daha aşağı ve bilinçsiz olduğunu varsaymıştır).

Ancak bu maddenin psikoaktif bir madde olduğu doğrudur. Hatta daha da spesifik olarak bir enteojen maddedir. Yani dışarıdan alınarak kullanıldığında (dolayısıyla biyolojik olarak gerekli dozu aşıldığında), kişilerin "dini" veya "ruhani" olarak adlandırdıkları deneyimleri tetiklemektedir. Bu deneyimler, en nihayetinde beynin belirli bölgelerinin aktive olup sinyaller üretmesinin bir sonucu olarak "algılandığı" için, bu bölgeleri uyaran bir kimyasalın alınması sonucunda bu deneyimlerin hayali bir şekilde yaşanması normaldir. Yani herhangi bir diğer duyguyu (mutluluk, korku, vs.) tetikleyen psikoaktif maddeler ile aynıdır; sadece sebep olduğu sahte deneyimlerin kategorisi farklıdır. LSD ve psilosibin içerikli mantar türleri de, DMT içermemesine rağmen benzer deneyimleri yaşatmaktadır; dolayısıyla bu molekülü özel kılan bir durum yoktur. Meşhur olmasının nedeni, etki süresinin daha düşük olmasından ötürü, daha hızlı bir şekilde (sadece 5-15 dakika içinde) psikoaktif etkilerini gösterebilmesidir.

DMT'yi özel kılabilecek tek unsur, serotonin ve melatonin gibi bazı temel hormonlarımızla kimyasal yapı bakımından çok uyuşuyor olmasıdır. Bu da beyindeki etkileri daha mutluluk verici yapmaktadır.

Diğer enteojen madde içerikli türler (bitkiler ve hayvanlar) arasında bulunanlara birkaç örnek:

• Kolorado Nehir Kurbağası
  • Mermi Karıncası
  • Halüsinojenik Balık (Siganus cinsi balıklar)
  • Akasya
  • Salvia divinorum

1. Wikipedia Enteojen türlerin tam listesi

“Kaba kuvvete başvuran biri, mantığını kullanmaktan korkar.”
Kenya Atasözü