Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
-3
Puan Ver

Darwin ’nin evrim hipotezinin şu ana kadar pozitif ve negatif yönleri nelerdir , açıklayabilir misiniz?

Sevda Okal -3

Evrim bir hipotez değil, bir doğa yasasıdır. Onu düzelterek devam edelim. Pozitif ve negatif yönleri tabiri ile demek istediğiniz çok açık değil. Örneğin başka bir doğa yasası olan kütleçekimi. Pozitif yönüne yerde yürüyebilmemiz mi diyeceğiz? Yüksek yerden atlayıp ölmemiz de bunun negatif yönü mü? Bu şekilde bakarsak pek bir sonuca ulaşamayız. O yüzden doğa yasasını açıklayan teori kısmına bakalım.

Evrimsel biyoloji sayesinde canlıları daha iyi anlıyor, evrimi bile yönlendirebiliyoruz, doğadaki olayları daha iyi anlıyoruz. Sorunları daha hızlı çözüyoruz. Embriyoloji, Hematoloji, Jeoloji, Psikoloji ve Psikiyatri, Tıp, Robotik, Entomoloji gibi birçok bilim tarafından kullanılıyor, çok büyük katkılar sağlıyor hatta.

Negatif yanını arıyorsak yani illa ki bulacaksak evrimi yanlış anlayanlara, kendi kötü amaçlarına alet etmeye çalışanlara bakabiliriz sadece. Sosyal darwinizm, öjeni, insanat bahçesi gibi. (Önemli not: Burada evrimin veya bilimin bir suçu yok. İlla ki bilimi kendi kötü amaçlarına alet etmeye çalışanlar olacaktır, evrim olmasa bile başka bir şeyi alet etmeye çalışırdı.)

“Gözleme dayalı sahalarda şans sadece hazırlıklı zihinlerden yanadır.”