Sinekler (Diptera)

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Açıklama ve Genel Bilgi

Gerçek sinekler, Diptera takımına dahil olan bütün böcekleri kapsayan bir taksondur. Çift kanatlı anlamı taşıyan Diptera, uçmak için temelde iki kanat bulundurmasından gelir. Arka kanatlar, uçuşta stabilizasyon sağlayan halter organ adı verilen bir çift mekanosensör dokuya evrimleşmiştir.

Polen taşıyıcılığı açısından bitkilerin evrimsel sürecinde ilk ve en büyük role sahiplerdir. Yakın kuzenleri olan Mecoptera, Boreidae, Siphonaptera ile birlikte Mecopterida taksonuna üyedirler. Bütün Diptera üyeleri bir çift kanat barındırsa da, Hippoboscidae gibi taksonlardaki türler, uçmaktan yoksundur.

Kutuplar dışında Dünya'nın her yerine yayılmış durumdadırlar. Uyum başarıları nedeniyle her türlü habitatta bulunabilirler.

Yunanca'da di yani "iki" anlamında, pteron ise "kanat" demektir. Çift kanatlı anlamı, bu sözcüklerin birleşmesinden türetilmiştir.

• Ana Görsel Kaynağı: Pedram Türkoğlu