Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Yeşil şişe sineği
  • Bilimsel Adı Lucilia caesar
  • Halk Arasındaki Türkçe Adı Yeşil şişe sineği
  • Halk Arasındaki İngilizce Adı Green bottle fly
Neredeyse her yerde görebileceğiniz bir cins.

Her yerde sıkça görebileceğiniz bir yeşil sinek olan Lucilia caesar. Biz Zonguldak'ın sokaklarından birinde, yaprağın üzerinde fotoğrafladık.

Bu fotoğraftaki bir erkek. Bileşik gözlerin yakınlığından ve orta hatta olan eğikliğinden bunu anlayabiliriz. Elbette bu cinsteki üyelerde tür tanımlaması yapmak çok zordur. Çünkü coğrafik dağılımı bilmemiz ve mikro düzeydeki karakteristik özellikleri görebilmemiz gerekir. Morfolojik (dış görünüş) olarak türler birbirine fazlası ile benzerler. Bu tür ile en sık karıştırılan Lucilia sericata türüdür. Karasinekten (Musca domestica) azıcık daha büyüktür. Göz kamaştırıcı metalik yeşil-mavi renklere sahiptirler. Gelişimleri holometabol (tam başkalaşım) isimli başkalaşım tipi üzerinedir. Yani kelebekler/güveler gibi larva-erişkin evre arasında bir de pupa evresi bulunur. Yani birbirinden dış görünüş olarak farklı gelişim evreleri mevcuttur.

Dişileri leşlere, yeni ölmüş omurgalı hayvanlara, açıkta bulunan etler ve açık yaralara yaklaşık 150-200 yumurta bırakır. Ardından sıcaklığa göre 9 saat ile 3 gün arasında değişen bir sürede larvalar yumurtadan çıkar ve ayrışan, çürüyen nekrotik doku ile beslenirler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 03/12/2020 19:55:16 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5399

“Çocuklar, büyük müzisyenlere ve aktörlere hayranlık duydukları gibi büyük bilim insanlarına da hayranlık duyduklarında medeniyet bir sonraki seviyeye sıçramış olacaktır!”
Brian Greene