Bu Reklamı Kapat

Keşfedilen En Eski Homo erectus Kafatası, 3 Farklı İnsan Türünün Afrika'da Aynı Zamanda Yaşadığını Ortaya Çıkardı!

2 Milyon Yıl Boyunca Gezegenimizde Hükmetmiş Olan "Homo erectus" Türüne Ait Yeni Fosiller, İnsan Evrimine Işık Tutuyor!

• İnsan Evrimi

İnsanlığın soy ağacı bir kez daha şekilleniyor. Yeni çalışma Homo erectus'un düşünülenden 100,000-200,000 yıl önce yaşadığını gösteriyor. Bu, bir zamanlar soyundan geldiği düşünülen türlerle birlikte yaşadıkları anlamına geliyor.

İnsan evriminin Homo erectus evrimini içeren bölümüne dair şimdilik kabul edilen versiyon, onların 1.8 ile 1.9 milyon yıl önce ortaya çıktığını kabul ediyor. Homo erectus, insanlara, kendisinden önce gelen Australopithesinlerden daha çok benziyor. Uzun ve incelerdi, bacakları bizden daha uzun, kolları bizden daha kısaydı, duruşları dikti. Ayrıca ateşi kontrol altına alabilen, grupça avlanabilen ve yaralanmış grup üyelerini iyileştirmeye çalışan ilk homininler oldukları düşünülüyor.

Bu Reklamı Kapat

Ama en önemlisi, Homo erectus'un Afrika’dan çıkma cesaretinde bulunan ilk hominin olmaları. Çünkü bu cesaret Neandertallerin, Denisovanların ve günümüz modern insanlarının evrimleşmesine olanak tanıdı.

Ancak bu anlattıklarımız, kaba bir tasvir olmaktan öteye geçmiyor; çünkü detaylar sürekli güncelleniyor. Soy ağacı, düzenli olarak yeniden çiziliyor. Bu nedenle bu yeni keşfin de söz konusu zaman çizelgesini biraz sallaması hiç de şaşırtıcı değil.

Bu Reklamı Kapat

Güney Afrika Johannesburg’deki Drimolen mağarasında arkeologlar, beş yıldan fazla bir zamandır devam eden çalışmalarda, bir kafatasına ait 150’den fazla parça buldu. DNH 134 olarak isimlendirilen fosilin Homo erectus’a ait olduğu ve yaşının 2,04 ile 1,95 milyon arası olduğu belirlendi. Çalışmanın baş araştırmacısı Andy Herries şöyle diyor:

Bulduğumuz Homo erectus kafatası, öldüğünde iki-üç yaşlarındaydı. Beyni diğer yetişkin Homo erectus örneklerinden sadece biraz küçük. Örnek, insanın evrim tarihinde atalarımızın dik bir şekilde yürüdüğü, taşı yonttuğu, Afrika’dan göç ettiği; ancak büyük bir beynin evriminden önceki zamanlara ait.
Fosiller Güney Afrika’daki Johannesburg’in kuzeyindeki Drimolen mağarasında sınıflandırılıyor.
Andy Herries

Büyük resme baktığımız zaman Homo erectus’un ortaya çıkışının 100,000 yıl geriye atılması küçük bir değişiklik gibi görünüyor. Ancak böyle değil. Araştırma takımı, bu fosilin Homo erectus’un Afrika’da evrimleştiğinin kanıtı olduğunu söylüyor. Oysa diğer araştırmalar Afrika’dan Asya’ya göç eden bir türün orada Homo erectus’a evrimleştiğini söylüyordu.

Bu, aynı zamanda daha önce Homo erectus’a evrimleştiği düşünülen türlerin Homo erectus’la aynı dönemde yaşadığı anlamına geliyor. Herries şöyle diyor:

Şu anda Homo erectus'un Güney Afrika’da iki insan türüyle aynı anda yaşadığını biliyoruz: Paranthropus ve Australopithecus. Bu da diğer insan türlerinden birinin, Australopithecus sediba’nın önceden düşünüldüğü gibi Homo erectus’un veya bizim direk atamız olmama ihtimalini oraya çıkarıyor.
DNH 134 kodlu Homo erectus kafatası örneği 2.05 - 1.95 milyon yıl yaşında. Bu, onu türe ait en eski bilinen fosil yapıyor.
Therese van Wyk

Homo erectus’un en uzun süre hayatta kalan hominin olduğu biliniyor,: Tür, dünyada bir milyon yıldan uzun bir süre boyunca hüküm sürdü. Yeni çalışma bu bilgiyi daha da açıyor ve bize 108.000 yıl öncesine kadar Homo erectus'un Endonezya'da hayatta kaldığını söylüyor.

Science dergisinde yayınlanan araştırmanın bulguları doğruysa Homo erectus iki milyon yıla yakın bir süre yaşadı. O zaman gezegeni Australopithecines gibi arkaik homininler ve torunları olarak bilinen Neandertaller, Denisovanlar paylaşmış demektir.

1. Çeviri Kaynağı: New Atlas | Arşiv Bağlantısı