Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Sanılanın aksine yağmur, sadece Dünya'da gözlenen bir olay değildir. Ancak yağmur gibi hava ve iklim olaylarının görüldüğü her gezegendeki bu yağışlar, Dünya'da alışık olduğumuz sıvı su şeklinde de olmak zorunda değildir. Bir yağışın içeriğini, o gezegenin atmosferik şartları belirler.

İşte bu görselde, bugüne kadar keşfedilen birkaç farklı gök cismindeki farklı yağış tiplerini ele almaktayız.

Örneğin, 2003 yılında keşfedilen ve üzerinde sıvı demirden yağmurlar yağdığı tahmin edilen OGLE-TR-56b gezegeni, etrafında döndüğü yıldıza Dünya'nın Güneş'e olan mesafesinden 50 kat daha yakındır. Buna rağmen söz konusu gezegen, Jüpiter boyutlarındadır ve 1 yılı 29 Dünya gününe eşit olacak kadar hızlı bir şekilde yıldızının etrafında turlamaktadır. Kıyas olması bakımından, Merkür, Güneş'in etrafında 88 Dünya gününde dönmektedir. Yüzey sıcaklığı 2000 derece civarında olan bu gezegen, bizim Güneş Sistemi'miz ile kabaca aynı yaştadır (bizim sistemimiz 4.5-4.6 milyar yıl yaşındadır; OGLE-TR-56b'nin sistemi ise 4 milyar yıl). Jüpiter boyutlarında olan bu gazdan oluşan gezegenin kütlesi, Jüpiter'den %10 oranında daha azdır; yani yoğunluğu Satürn'ünkine daha yakındır.

Oralarda bir yerlerde gerçekten ilginç gezegenler ve dolayısıyla bu gezegenlere özgü ilginç doğa olayları keşfedilmeyi bekliyor!

Bu görsel ve/veya içerik, Bilime Dair Her Şey isimli Facebook sayfası tarafından hazırlanmış, sayfanın faaliyetini durdurması sonrası içerikler sayfa yöneticilerinin kararı, talebi ve/veya onayıyla Evrim Ağacı'na aktarılmış ve hediye edilmiştir. Bu nedenle içerik, Evrim Ağacı'na ait sayılmaktadır. Evrim Ağacı, içerik üzerinde gerekli gördüğü her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 12/12/2019 20:39:26 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4842

“Her insan için değişim ve denge arasında optimum bir oran vardır. Çok az değişim? Sıkılırsınız. Çok az denge? Panikler ve adaptasyon becerinizi yitirirsiniz.”