Evrim Ağacı

Evrimi Kullanarak İnsanı Anlatan 35 Düşündürücü Görsel...

Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

İlk olarak şunu net bir şekilde belirtelim: aşağıdaki gösterimlerin hepsi "hatalıdır". Bunun nedenlerini buradaki yazımızda detaylıca işlemiştik. Çünkü evrim, bu görsellerin temel aldığı "zincirleme" şekilde olmaz. Yani bir tür bir diğerine, o tür bir diğerine dönüşmez.

Evrimi anlatmanın en iyi yolu, bir ağacın dallanma yapısını düşünmektir. Bunu buradan görebilirsiniz. Atasal bir tür, çeşitli izolasyonlar nedeniyle alt gruplara ayrılır. Bu gruplar üzerindeki seçilim baskıları farklı şekillerde olabildiği için, gruplardan biri bir yöne, diğeri başka bir yöne doğru evrimleşir. Bu yönler önceden belirli değildir ve çevrenin değişimine, türün üzerindeki seçilim baskılarına bağlı olarak belirlenir. Ancak eğer yeterince süre tanınırsa, nesiller geçtikçe bu canlılar, ilk başta dallandıkları o atasal türden o kadar farklılaşırlar ki, artık ayrı birer tür olarak görülürler. İşte bu türleşmedir. Bir türün bir diğerine dönüşümü aslen bu şekilde olur. Zincirleme bir şekilde değil.

Eğer ki bu Evrim Ağacı'nın belli bir dalına odaklanıp, belirli bir canlının tüm kuzenlerini görmezden gelir ve sadece atalarına odaklanırsanız, ancak o zaman zincirleme bir süreç elde edersiniz ve aşağıdaki görseller o zaman kısmen doğru olur. Fakat bu tür bir anlatım, evrimin hatalı anlaşılmasına neden olduğu için tercih edilmez ve evrimsel biyologlar tarafından kullanılmaz.

Bu öncül uyarılardan sonra, birçoğu oldukça düşündürücü, toplumsal sorunlara temas eden ve ilginç olan sanatsal çalışmalara bir göz atalım. Bunlar, Maentis takma adını kullanan bir sanatçı ve internet kullanıcısı tarafından hazırlanmış. Umarız faydalı olur:

1. ARAÇLAR ve HAYATTA KALMA

2. SAĞDUYU

3. ÖLÜMSÜZLÜK

4. "GÜÇ"

5. SIMPSONLAR ve EVRİM

6. AVLANMA

7. YAPBOZ

8. KENDİNİ İFADE "ETME"...

9. KAMERA ve TAKİP

28. ÖLÜM ve YOK OLUŞ

29. ÇOCUK İSTİSMARI

30. FABRİKA ÜRETİMİ

31. AĞAÇ

32. HER ŞEY MANTARLA BAŞLADI...

33. OLİMPİYATLAR

34. BİLİM ve İNANÇLAR

35. AYNA AYNA SÖYLE BANA...

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/07/2020 09:21:12 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3361

Evrim Ağacı

“Şarlatanlar her zaman öncüdürler. Astrolojiden astronomi, simyadan kimya, hipnozcudan deneysel psikoloji doğmuştur. Bugünün sahtekarı, yarının profesörü olacaktır.”