Evrim Ağacı

Eğer Andromeda Yeterince Parlak Olsaydı, Gökyüzünde Böyle Gözükürdü!

Eğer Andromeda Yeterince Parlak Olsaydı, Gökyüzünde Böyle Gözükürdü! Tom Buckley-Houston
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Fotoğrafta, en yakın komşumuz Andromeda Galaksisi, gökyüzünde kapladığı gerçek alanda, sadece daha parlak şekilde gösterilmiştir.

Ay, gökyüzünde yarım derece kadar bir alan kaplar. 1 derece, kolunuzu tamamen ileri uzattığınızda, başparmağınızın gökte kapladığı alana yaklaşık olarak eşittir. Andromeda Galaksisi, eğer fotoğraftaki kadar parlak olsaydı, gökyüzünde 2.8 ila 3 derece kadar alan kaplardı.

Andromeda'nın gökyüzündeki göreli büyüklüğü...

Andromeda (diğer isimleriyle Messier 31, M31 ya da NGC224), bizden 24.000.000.000.000.000.000 kilometre uzaktadır. Bu, yaklaşık 2.5 milyon ışık yılına denk gelmektedir. Yani ışık hızında giden bir aracınız bile olsa, ona ulaşmanız 2.5 milyon yıl sürerdi. Eğer Dünya ile Ay arasına tam oturan bir yol yapılmış olsaydı, Andromeda'ya ulaşmak için bu yoldan 625 trilyon tanesini uca dizmek gerekirdi.

Wait But Why

2.5 milyon yıl önce Dünya'da, (biri biz Homo sapiens türü olmak üzere) bugün bildiğimiz en az 13-14 türüyle Homo cinsinin bile henüz evrimleşmediği düşünülecek olursa, yola çıktıktan sonra Andromeda'ya vardığınızda, Dünya'nın ne kadar değişeceğini hayal edebilirsiniz. Siz ışık hızında giderken zaman sizin için tamamen dururdu ve yaşlanmazdınız; ancak Andromeda'ya ulaştığınız anda, Dünya'da takvimler 2.5 milyon yıl sonrasını gösteriyor olurdu!

Galaksimiz Samanyolu'nda "sadece" 200-400 milyar yıldız bulunurken, 2006 yılında yapılan bir analize göre Andromeda'da 1 trilyon civarında yıldız bulunuyor! Ayrıca Samanyolu Galaksisi 850.000.000.000 Güneş kütlesine sahipken, Andromeda Galaksisi 1.500.000.000.000 Güneş kütlesine sahiptir.

Bir de... Samanyolu Galaksisi ile Andromeda Galaksisi'nin günümüzden 4.5 milyar yıl sonra çarpışarak tek bir galaksiye dönüşmesi beklenmektedir. 4.5 milyar yıl önce Dünya'nın daha yeni oluştuğu düşünülecek olursa, 4.5 milyar yıl sonra "kim öle, kim kala" demek oldukça yerinde olacaktır.

Andromeda ile ilgili tüm yazılarımıza buraya tıklayarak erişebilirsiniz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 02/10/2020 00:56:43 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3132

“Gerçekler inatçıdır. Arzularımız, eğilimlerimiz, tutkularımız gerçekleri ve kanıtları değiştiremez.”
John Adams