Gece Modu

Yapılan bir çalışma, orijinal "paleo diyeti"nin buğday ve arpa da içerdiğini, günümüzde düşünülenin aksine sadece et ve sebzelerden oluşmadığını gösteriyor.

Cambridge, Cardiff, UCL ve York üniversitelerinden araştırıcılar, 9,000 yıl önce geç Mezolitik Dönem'de ve Mezolitik-Neolitik geçiş döneminde yaşamış olan dokuz insana ait dişlerdeki fosilleşmiş bitki kalıntılarını incelediler.

Antik plak tabakasının içinde hapsolmuş şekilde binlerce yıldır saklanan mikrofosillere ulaştılar. Araştırıcılar, plak tabakasının içinde en az dört yüz yıl daha bu insanların diyetlerinde olmaması gerektiği düşünülen tahıl kalıntılarına rastladılar. Baş araştırmacı Dusan Borić şöyle diyor:

Uzun zamandır var olan görüş, Paleolitik Dönem'in çoğunda ve Mezolitik Dönem'de, et ve balıktan gelen hayvansal proteinlerin asıl besin kaynağı, bitkilerin ise çok sınırlı tüketilen besinler olduğu düşüncesiydi.

Genel olarak Mezolitik Dönem insanlarının geniş ağaçlık alanlarda yaşayan avcı-toplayıcılar olduğu düşünülüyor. Neolitik ya da Cilalı Taş Çağı insanlarının ise, ilk defa tahılları eken ve tarımı geliştiren insanlar oldukları düşünülüyor.

Bulguların Balkanlar'ın iç bölgelerinden geliyor olması ve Mezolitik Dönem insanlarının diyetlerindeki evcil tahılların keşfi, ilk Neolitik topluluklarla, yerel toplayıcılar arasındaki sosyal ağların arkeologların önceden düşündüğünden daha fazla olduğu anlamına geliyor. Borić şöyle diyor:

Yapılan keşfin ait olduğu döneme baktığımızda bu karmaşık avcı toplayıcı grupların çok daha uzaktaki insanlarla iletişim halinde olduğu fikri bize yakın geliyor. Bu bulgunun yanında, Yunanistan'ın ve Adriyatik'in sahil bölgelerinden gelen karındanbacaklılardan yapılmış boncukları da gün yüzüne çıkardık.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/10/2019 17:28:36 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7099

“Bilimin bir numaralı aracı şüpheciliktir. Şüpheciliği ışığı, sorgusuz inancı yok eder.”
Mike Huben