Sorulara Dön

Varsayımsal olarak atmosferi olmayan bir gezegende zıplarsak ne olur?

Varsayalım ki bir gezegen var, dünyadan 3 kat daha küçük ve dünyanın şu anki hızına oranla 3 kat daha hızlı dönüyor. İçinde herhangi bir molekül tutabilecek bir atmosferi yok fakat uzay boşluğuna savrulmamız engelleniyor. Biz bu gezegende zıplarsak, gezegen ayağımızın altından kayar mı? Kaymaz ise ne olur?
Ali Ahmet Turunç
sınırsız sonsuz astronomi meraklısı, öğrenci bu

Şöyleki eğer yerçekimi kuvveti zayıf değilse belirli bir yüksekliğe ulaşırız. Zayıfsa, atmosfer olmadığından dolayı veya bizi aşağıya çekecek bir kuvvet bulunmadığından uzay boşluğuna doğru savrulabiliriz. Örnek verirsek güneş sistemindeki cüce gezegen Cereste zıplarsak yaklaşık 16 metre yüksekliğe ulaşırız ve yavaşça aşağı ineriz. Bunu Marşın uydusu Phobosta yaparsak asteroitin çok zayıf bir yer çekimi olduğu için uzaya savrulur Phobosa geri dönemeyebiliriz. Sistemi’mizdeki her gezegen, cüce gezegen ve uydunun farklı miktarda kütlesi var. Bu kütleler, farklı güçte kütleçekim (yer çekimi) meydana getiriyor. Hal böyle olunca, farklı gezegenlerde ağırlığımız da farklı oluyor çünkü bizi aşağıya çeken kuvvet artıyor veya azalıyor. Bu sayede, eğer bu gezegenlere gidip zıplayabilseydik farklı yüksekliklere ulaşırdık.

Daha iyi anlaşılması için bu kaynaklara bakabilirsiniz :)

Tüm Reklamları Kapat

Github kaynağında bunu görsel olarak deneyimleyebilirsiniz. Orada zıplamayı bekleyen küçük bir astronot var!

1. Diğer Gezegenlerde Ne Kadar Yükseğe Zıplayabilirsiniz?. O. Zaloğlu. (26 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 26 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Popular Science Türkiye | Arşiv Bağlantısı
  2. Bright Side. How High You Could Jump On Different Planets In 3D. (26 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 26 Temmuz 2021. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
  3. S. Lowe C. North, et al. High Jump. (22 Ekim 2021). Alındığı Tarih: 26 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Github | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Stres Yayı Yerçekimine Nasıl Karşı Koyuyor?
Lazarus Etkisi: Ölen Hayvanlar Nasıl Yaşamaya Devam Ediyorlar?
Denizdeki GERÇEK Tehlikelere Hazır mısın?
Renkleri Aynı Şekilde mi Görüyoruz? | Zihnimizin Hapishaneleri: Kualia