Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Uçuşun evrimi nasıl gerçekleşti, uçabilmek canlılara nasıl bir avantaj sağladı?

Anonim 0
Teşekkür
Hatırla
Takip

Uçuş tarihte dört kez ayrı olarak gelişmiş gibi görünüyor: böceklerde, yarasalarda, kuşlarda ve pterosaurlarda. Bu dört uçan hayvan grubu, tek bir uçan atadan evrimleşmedi. Bunun yerine, hepsi uçamayan ayrı atalardan uçma yeteneğini geliştirdiler. Bu uçuşu yakınsak bir evrim haline getirir.

Evrim zeka ile hareket etmez. Sadece belirli özelliklere sahip bireylerin hayatta kalmasını destekler. Uçma yeteneği kazanmış bir hayvan yırtıcılardan daha iyi kaçabilir. Bilim adamları, bunun kuş ve böcek uçuşunun evriminde önemli bir itici faktör olabileceğine inanıyorlar. Bu hayvan, pterosaurlarda ve yarasalarda olduğu gibi, uçan veya hızlı hareket eden avı yakalamak için daha iyi bir konumda olabilir. Bir çevrede daha iyi hareket etme yeteneği, büyük olasılıkla yarasalar için olduğu gibi gece, uçan böceklerin besin kaynağını kullanan yeni yiyecek kaynakları bulmaya dabyarayabilir .

Soyu tükenmiş bazı canlılardan gelen fosillerin incelenmesi, zamanla uçan hayvanların daha iyi ve daha verimli bir uçuş sağlamak için yeni fizyolojik uyarlamalar kazandığını ortaya çıkardı. Archaeopteryx (aşağıda resmedilmiştir) 150 milyon yıl önce yaşayan ve tüy gibi bazı kuş özelliklerine sahip olan, aynı zamanda birçok dinozor özelliğine de sahip olan (örneğin uzun, kemikli bir kuyruk, pençeli parmak uçları ve dişler) uçan bir yaratıktı. Bununla birlikte, kanıtlar bu canlının modern uçan kuşlarla ilişkili büyük pektoral kaslara sahip olmadığını gösterir, bu nedenle güçlü bir delil olmayabilir.

Archaeopteryx
Science World

Farklı uçan hayvanların kanatlarına baktığımızda, her grup kendi kanat yaratımlarında farklı yapısal çözümler geliştirdiğinden çok farklı yapısal düzenlemeler görebiliriz. Yarasalar hala memeli atalarının beş ayrı basamağını tutarken, kuşlar sürüngen atalarının bir zamanlar sahip olduğu ayrı basamakları kaybetti - kemikleri kaynaştı ve kanatlarının yapısını oluşturmak için değişti.

Kuş ve yarasa
Science World

Bir yarasanın kanadının tasarımı, kanatları daha çok birbirlerinin ayna görüntülerine benzeyen kuşların aksine, kanatlarını ayrı ayrı manipüle edebileceği anlamına gelir. Bu, yarasaların son derece çevik olmasını sağlar. Bir kuştan on kat daha hızlı yön değiştirebilirler. Yarasaların uçma yeteneği bir grup olarak başarılarına katkıda bulunmuş olabilir - 1000 türde yarasalar bilinen memelilerin% 20'sini oluşturur.

Teşekkür

1. Science World Uçuşun evrimi

“Barış istiyorsan dostlarınla değil, düşmanlarınla konuş.”
Moshe Dayan