Puan Ver
Puan Ver

Şimdiki şempanzeleri bulundukları habitattan çıkarıp insana veya insana benzer daha çok beynini kullanmaya itecek bir evrimleştirme yapabilir miyiz?

Böyle bir evrim için milyonlarca sene gerekli, fakat benzer bir süreç bizim evcilleştirdiğimiz her hayvan ve bitkide görülebilir. Fakat onlar da uzun seneler için de yapay seçilimle meydana gelmiştir. Bir kaç şempanzeyi alıp şehre getirmek onlar üzerinde genetik bir değişikliğe yol açmaz.

60 yılı aşkın süredir devam eden bir deneyde, Rus bilim adamları tilkileri evcilleştirmeye çalışmış. Burada şu ayrım önemli İngilizce Domestication kelimesi yapay seçilimle evcilleştirmek demektir. Tame kelimesi ise ehlileştirmektir, örneğin sirkte ayılar veya aslanların eğitilmesi. Bu deneyde her jenerasyondan insanların yanında en rahat ve en az agresif olan tilkilerin üremesine izin verilmiş. Bu süreç sonunda ilerleme katedildiği gözlenmiştir.

1. Tilki

“Bir gün hayvanlarla konuşabileceğiz. Bize tek bir şey soracaklar: Neden?”
Anthony D. Williams