Puan Ver
Puan Ver

Sadece insanların mı psikolojik sorunları/hastalıkları olur?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Merhaba,

Tabi ki de hayır. Yüksek yapılı dediğimiz omurgalı hayvanların çoğunda depresyon ve travma sonrası stres bozukluğu görülür. Bu hayvanlara örnek olarak köpekleri, atları, şempanzeleri, kedileri ve kuşları verebiliriz. Hatta bazı halüsinojenik mantar ve bitkileri tüketen hayvanların kafasının güzel olabildiği söyleniyor. Bazı hayvanlarda stres kaynaklı sadece davranış bozuklukları görünürken bazıları intihar bile edebilir. Yalnız bu intiharın bilinçli olup olmadığı (insanlardaki gibi planlı değil, içgüdüsel veya fedakarlık amaçlı) konusunda tartışmalar devam etmektedir. Kendi habitatları dışında (hayvanat bahçesi) ve türlerinden uzak yaşayan hayvanların özellikle stres altında olduğunu söyleyebiliriz.

Favorilerime Ekle

“Mantığın bir gün popüler olacağı hayaline aldanmayalım. Tutkular ve duygular popüler olabilir; mantıksa her zaman azınlığın malı olacaktır.”
Johann Wolfgang von Goethe