Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Peki neden gelecek nesiller için genlerimizi aktarmak istedik çok duyarlıca değil mi? Neden yaşayıp ölmedik?

Basit canlılardan sapienslere kadar

Bu tarz sorular çok fazla bu platformda bence nedeni hayatın ne olduğunun anlaşılmaması. İstek, irade böyle şeyler gerçek şeyler değil. Bizim kendi davranışlarımızı açıklamak için kullandığımız ifadeler. Dünya üzerinde hiç bir canlı genlerini aktarmak istemiyor. Hiç bir canlı bu istekle yanıp tutuşmuyor. Ama eğer bunu yapmasalardı şuan tek bir canlı olmazdı. Yani bunu yapmayan bireyler her türde olabilir. Çocuk sahibi olmak istemeyen bir çok kişi olabilir etrafınızda. Ama anlayacağınız üzere onlar bu yüzden eleniyor. Bir canlı ancak yeni nesiller oluşturduğunda tür olarak varlığını devam ettirebiliyor.

Belki bu en temel içgüdüye karşı gelebilecek en güçlü canlı insan. Fakat bizim ürettiğimiz şeylere bakın. Aşk dediğimiz şeyi açıklayamama sebebimiz gerçek dışı bir şey olması. Genetik devamlılığı sağlamak adına biyolojik ve kültürel evrim tarafından üretilmiş bir düşünce.

Bir çok canlı bilincin en küçük parçasına dahi sahip değil. Yaşayıp öleyim ne olacak diye düşünebilme şansı yok. Yaşadığının bile farkında değil ki genlerimi yeni nesillere aktarayım mutlaka diye düşünsün. Umarım ne kast ettiğim anlaşılmıştır.

1. Evrim

Aslında yaşamın özü / var olma sebebi kendini kopyalaması, üremesidir. Kimyasal çorbada (ya da bir tür kimyasal çeşitliliğin olduğu bir yerde) kendini kopyalayabilen moleküller yaşamın temelini oluşturdu ve yaşam oluşur oluşmaz evrimleşmeye başladı, evrim sürecinde en iyi şekilde üreyip varlığını devam ettirebilme yeteneğine/genlerine sahip olanlar yaşamaya devam etti ve çoğaldı, bunu yapamayanlar ise doğal olarak neslini devam ettiremeden öldü. Bunun sonucunda ,yine doğal olarak, neslini devam ettirebilen canlılar var olmaya, daha da çoğalmaya devam etti ve biz de bu canlılardan biriyiz.

1. Evrim Ağacı abiyogenez hakkında
  3. Evrim Ağacı doğal seçilim hakkında

“Bizler, birer insan olarak, insanlığa sesleniyoruz: İnsanlığınızı hatırlayın ve gerisini unutun. Bunu yapabilirseniz yeni bir cennetin yolunu açmış olacağız. Eğer yapamazsanız, evrensel bir ölüm sizi bekliyor olacak.”
Russell - Einstein Manifestosu'ndan Bir Bölüm