Neden erkekler yerine dişilerin gebe kalması evrimleşmiştir?

Dişilerin gebe kalması nasıl evrimleşmiştir, neden erkekler yerine dişilerde evrimleşmiştir?

232 görüntülenme
Teşekkür (8)
Hatırla
Takip (4)

https://evrimagaci.org/soru/regl-dongusu-nasil-evrimlesti-12706#11355 bu linkte Regl döngüsü nasıl evrimleşti sorusunun cevabı bulunmakta.

Dişilerin gebe kalması regl döngüsüyle bağlantılıdır. Regl döngüsünün evrimleşmesini anlarsak bunu da anlarız diye düşnüyorum. Regl döngüsünü. Maymunlar, yarasalar, ve büyük ihtimalle fil fareleri Dünya’da regl olan tek memeli türleri biz de bu seçilmiş azınlığın içindeyiz.

Plasenta fetüs büyürken onu besleyen, annenin kan akımına bağlı olan fetal organdır. Bir çok memelide plasenta anneye ait hücrelerin arkasında hapsolmuş haldedir. Anneye ait bu hücre duvarı fetüse giden besinleri annenin kontrol etmesini sağlar. Ama insanlarda ve birkaç başka türde plasenta, annenin dolaşım sistemine yani kan akışına direkt bağlıdır. Hamilelik yerleştirme denilen bir süreçle başlıyor. Bu süreçte embriyo, rahim içini saran endometriyum yani dölyatağı iç zarına kendini gömer. Endometriyum yerleştirme sürecini zorlaştıracak şekilde evrimleşmiştir.

Yumurtlamanın sağlıklı bir hamilelikle sonuçlanmadığı her seferde rahim, endometriyal doku ile birlikte döllenmemiş yumurtalardan hasta, ölmekte olan ya da ölü embriyolardan kurtuluyor. Korumaya yönelik bu sürece menstrüasyon deniyor. Bu da adet döngüsüne sebep oluyor. Bu biyolojik özellik, her ne kadar garip de olsa bizi insan ırkının devamına hazırlıyor.

https://evrimagaci.org/kadinlar-neden-adet-gorur-adet-gormenin-evrimsel-nedeni-ve-avantaji-nedir-2866 Ek olarak bunu okumanızı isterim.

132 görüntülenme
Teşekkür (2)

• S. Sadedin. Kadınlar Neden Adet Görür? Adet Görmenin Evrimsel Nedeni Ve Avantajı Nedir?. (24 Ekim 2014). Alındığı Tarih: 10 Nisan 2021. Alındığı Yer: evrim ağacı | Arşiv Bağlantısı

Bu evrimimizin cinsiyet oluşumuna kadar inen bir durum. Yani cinsiyetler nasıl oluştu konusunu incelediğinde bunun cevabını büyük ölçüde almış olursun. Hamilelik konusunda da şunu söyleyebiliriz, omurgalı canlılarız yumurta hücresini dişi taşıyor, erkek sperm verdiğinde döllenme dişinin rahminde o an yaşanmış oluyor. Zaten yaşanmak zorunda zira sperm hücrelerinin yaşam süresi kısa. Ve bundan sonraki süreçte denizatları gibi dişiden döllenmiş yumurtayı erkeğin geri alma ihtimali yok. Döllendiği yerde korunması gerekecek kadar hassas biyolojik bir ortama ihtiyaç var. Bu sebeple döllenmiş yumurta gelişimini bulunduğu aynı ortamda devam ettiriyor. Tabi evrimsel süreçte daha detaylara girersek bu rahimde ki gelişen canlıyı beslemek için kadınlarda farklı bölümler de gelişmiştir.

389 görüntülenme