Regl döngüsü nasıl evrimleşti?

156 görüntülenme
Teşekkür (3)
Hatırla
Takip

Regl döngüsünü. Maymunlar, yarasalar, ve büyük ihtimalle fil fareleri Dünya’da regl olan tek memeli türleri biz de bu seçilmiş azınlığın içindeyiz.

Aslında sorunun cevabı hamilelik ile başlıyor. Plasenta fetüs büyürken onu besleyen, annenin kan akımına bağlı olan fetal organdır. Bir çok memelide plasenta anneye ait hücrelerin arkasında hapsolmuş haldedir. Anneye ait bu hücre duvarı fetüse giden besinleri annenin kontrol etmesini sağlar. Ama insanlarda ve birkaç başka türde plasenta, annenin dolaşım sistemine yani kan akışına direkt bağlıdır. Hamilelik yerleştirme denilen bir süreçle başlıyor. Bu süreçte embriyo, rahim içini saran endometriyum yani dölyatağı iç zarına kendini gömer. Endometriyum yerleştirme sürecini zorlaştıracak şekilde evrimleşmiştir.

Yumurtlamanın sağlıklı bir hamilelikle sonuçlanmadığı her seferde rahim, endometriyal doku ile birlikte döllenmemiş yumurtalardan hasta, ölmekte olan ya da ölü embriyolardan kurtuluyor. Korumaya yönelik bu sürece menstrüasyon deniyor. Bu da adet döngüsüne sebep oluyor. Bu biyolojik özellik, her ne kadar garip de olsa bizi insan ırkının devamına hazırlıyor.

ek olarak; https://evrimagaci.org/kadinlar-neden-adet-gorur-adet-gormenin-evrimsel-nedeni-ve-avantaji-nedir-2866