Neandertaller dışında bildiğimiz farklı bir insan türü var mı? Olabilir mi? Bununla ilgili araştırmalar var mı?

Neandertallerin soylarının 28-35 bin yıl önce tükendiğini biliyoruz. Peki sizce neandertallerden ayrı bir grup başka şekilde evrimleşip ormanlara saklanmış, orada yaşamlarını sürdürmeye başlamış olabilirler mi? Bu tür (eğer varsa) şuanda hayatlarına bir şekilde devam ediyor olabilir mi? Kısacası, 3. Bir insan türünün olma ihtimali var mı?

Denisovan insanı var. Neandertal ile kuzen olan bu uzak Doğu Asya insanı ile Neandertallar'ın ortak atası 640.000 yıl önce ayrılmış. Günümüzde Papya Yeni Gine'de yaşatan insanlarla genetik olarak %4 benzerliği var.

merhabalar Batın Atılgan

tam tamına 10 adet insan türü vardır. ilk insan Homo Habilis 2.5-1.65 milyon yıl önce tarih sahnesine çıkmıştır, ardından Homo rudolfensis sonra H. ergaster, H. georgicus, H. antecessor, H. cepranensis, H. rhodesiensis, H. neanderthalensis, Denisova hominin, Red Deer Cave people, and H. floresiensis olarak gider bu liste. insanın en yakın akrabası ise Homo Neanderthalensis dir. attığım linki mutlaka incele, daha fazla ayrıntı var.

diğer soruna geçersek bu zamana kadar bizden gizli yaşayan insan türü olabilir mi? açıkcası zannetmiyorum. çünkü şu ana kadar hiç bir iz bulunulamamış bir insan topluluğu çok üçra yerlerde yerleşke kurmuş demektir ki insanların bu kadar ücra yerlerde hayatta kalabileceğini, bizden tamamen kopuk bir şekilde yaşayabileceklerini sanmıyorum.

kaynak= https://en.wikipedia.org/wiki/Homo