Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Merhabalar. Ben bir kaynaktan okudum ve faydalandım. Oradaki bir bilgiyi alıp kendi sitemde paylaşmak istiyorum. Kaynak mı göstermeliyim?

Ek olarak. Araştırdığım bilgileri veya antrenman metodlarını video haline getirmek ve yayınlamak(youtube, facebook, instagram) istiyorum. Ne yapmalıyım?

Madem buraya sorunuz, Evrim Ağacı'nın "İçerik Kullanım İzinleri" belki bir fikir verebilir.

Başka Ortamlarda Paylaşım Kuralları

İçeriğimizi tamamen de olsa, kısmen de olsa herhangi bir diğer internet sitesinde, blogda, dergide, gazetede, vb. ortamda paylaşmak için aşağıdaki kurallara uyulmak zorundadır:

Kopyalanan içeriğin altında ya da üzerinde, net bir şekilde görünür bir biçimde açık ve tıklanabilir bir şekilde bağlantı vermek,

Bağlantının yanında açık bir şekilde "Evrim Ağacı" ismini yazmak,

Bu bağlantı ve Evrim Ağacı ismiyle birlikte yazarın adı ile yazının özgün başlığını belirtmek.

Bu konuda ufak bir tavsiye: Bir başka siteden bir yazıyı olduğu gibi kopyalamak, Google gibi arama motorlarının SEO (arama motoru optimizasyonu) kurallarından ötürü sitenize fayda sağlamayacaktır; tam tersine, sitenize zarar verecektir. Dolayısıyla internet sitenize Evrim Ağacı veya bir başka kaynaktan birebir içerik kopyalamamanızı tavsiye ederiz.

Olduğu Gibi Kopyalama Halinde Kaynak gösterme örnekleri

Çağrı Mert Bakırcı, Evrim Ağacı, “Tür İçerisindeki Zayıf/Uyumsuz Bireylerin Varlıklarını Koruma Nedenlerinin Evrimsel Analizi”, https://evrimagaci.org/tur-icerisindeki-zayifuyumsuz-bireylerin-varliklarini-koruma-nedenlerinin-evrimsel-analizi-2

Onur Özer, Evrim Ağacı, “Prokaryotlarda Hücre Savunması ve Evrimi: CRISPR-Cas Sistemi”, https://evrimagaci.org/prokaryotlarda-hucre-savunmasi-ve-evrimi-crisprcas-sistemi-407

Alıntılama Kuralları

Evrim Ağacı içerisindeki yazı ve haberlere başka bir çalışmada atıfta bulunmak isteyebilirsiniz. Böyle bir durumda sitemize nasıl atıfta bulunacağınız için de sizlere küçük bir örnekler rehberi hazırladık. Hangi alıntılama kurallarını kullandığınıza bağlı olarak aşağıdaki biçimlerden birini kullanabilirsiniz:

MLA (7. Basım) Stili:

Bakırcı, Ç.M. "Tür İçerisindeki Zayıf/Uyumsuz Bireylerin Varlıklarını Koruma Nedenlerinin Evrimsel Analizi." Evrim Ağacı. 09 Nisan 2011. İnternet. 19 Ağustos 2014. .

APA (6. Basım) Stili:

Özer, O. (2014, Temmuz 27). Prokaryotlarda hücre savunması ve evrimi: Crispr-cas sistemi. Evrim Ağacı. 19.08.2014 tarihinde erişilen/alınan site: https://evrimagaci.org/makale/521

Turabian Stili:

Öztürk, G. "Eşekarısı Güvesi." Evrim Ağacı. https://evrimagaci.org/fotograf/70/6256 (erişim tarihi: 19 Ağustos 2014).

Chicago Stili:

Öztürk, M. Evrim Ağacı, "DNA Dizileme Yöntemleri: Genleri Nasıl Diziliyoruz?." Son düzenleme: Nisan 11, 2014. Erişim Tarihi: 19 Ağustos 2014. https://evrimagaci.org/makale/22.

Lütfen daha fazla soru veya kural dışı kopyalama izni için [email protected] üzerinden bize ulaşın. Bu sayfanın hazırlanmasında örnek aldığımız Açık Bilim'e teşekkür ederiz.

Sorunuzun ikinci kısmı için içeriğin başını sona taşıdım:

Evrim Ağacı tarafından üretilen, çevrilen, oluşturulan, yazılan, "Özgün" olarak işaretlenmiş bütün yazılı içeriklerin kullanımı aşağıdaki kurallara uymak şartıyla, yönetim ekibinden ve yazarlarından izin alınmaksızın ve tarafımıza herhangi bir bildirimde bulunmaksızın paylaşılabilir, kopyalanabilir, yapıştırılabilir, çoğaltılabilir, basılabilir, dağıtılabilir, yayılabilir, alıntılanabilir. Ancak bu içeriklerin hiçbiri izin alınmaksızın değiştirilemez ve değiştirilmiş halleri Evrim Ağacı'na aitmiş gibi sunulamaz. Benzer şekilde, yazılarımızın hiçbiri, söz konusu içeriklerimizin yazarlarından başkasına aitmiş gibi sunulamaz.

Evrim Ağacı'nın "Türev" veya "Çeviri" olarak işaretlenmiş içeriklerinin tüm hakları orijinal kaynaklara aittir ve bu haklar çerçevesinde hareket edilmelidir. Genel bir kural olarak, bu içeriklerin kopyalanması ve basılı olarak dağıtılması yasaktır.

Evrim Ağacı'nın internet sitesindeki içeriklerinin hiçbiri, birebir veya aslından ayırt edilemeyecek kadar benzer şekilde YouTube videosu olarak çekilemez, videoların metni olarak kullanılamaz. Evrim Ağacı, içeriklerini YouTube videosuna dönüştürme hakkını saklı tutmaktadır.

Buna ek olarak, Evrim Ağacı'nın YouTube videoları ve bu videolarından üretilen kesitler, podcastler (mp3 kayıtları) ve diğer türevleri [email protected] üzerinden yazılı izin almaksızın YouTube üzerindeki başka kanallara yüklenemez, Evrim Ağacı harici kişi ve kurumların kendi içerikleriymiş gibi paylaşılamaz. YouTube harici mecralarda ise (örneğin DailyMotion, Vimeo, vb.), YouTube kanalına, alınan videonun kendisine ve Evrim Ağacı'nın Patreon ile Kreosus hesaplarına doğrudan bağlantı verilmeksizin paylaşım yapılamaz.

Evrim Ağacı İçeriğine Dayalı Görsel Hazırlama Kuralları

İçeriğimizi tamamen de olsa, kısmen de olsa herhangi bir görsel medyada (fotoğraf, mem, video, animasyon, seslendirme, vs.) kullanmak için aşağıdaki kurallara uyulmak zorundadır:

İçeriğin açıklamasına yanında açık bir şekilde "Evrim Ağacı" ismini yazmak,

Bu bağlantı ve Evrim Ağacı ismiyle birlikte yazarın adı veya adının baş harfleri ile yazının özgün başlığını belirtmek.

“Merak, bilginin tohumudur.”