Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kuantum mekaniğinin temellerinden olan kuantum spini kavramının değeri neye göre değişir?

Örneğin bir elektron neden sadece 1/2 ve -1/2 spin değerini alır neden 3/2 gibi veya herhangi bir tam sayıya sahip spin değeri alamaz?

Parçacıkları spinlerine göre sınıflandırabiliriz. Bu parçacıkların ayırt edici özelliklerinden biridir. Elektron spin-1/2 bir parçacıktır. Spin-a bir parçacık -a ile a arasında tam sayı ile değişen spin değerleri alabilir. Aralardaki değerleri alamaması kuantumda birçok değişkenin sürekli olmamasından kaynaklanmaktadır ki kuantumu kuantum yapan bu özelliğidir. Bu hesaplama için herhangi bir kuantum mekaniği kitabına bakabilirsiniz. Örneğin:

spin-0 bir parçacığın spini sadece 0 değerini alabilir.

spin-1/2 bir parçacığın spini sadece 1/2 ve -1/2 değerlerini alabilir.

spin-1 bir parçacığın spini sadece -1, 0 ve 1 değerlerini alabilir.

spin-3/2 bir parçacığın spini sadece 3/2, 1/2, -1/2 ve -3/2 değerini alabilir.

...

Bunu ölçmek için Stern-gerlach deney düzeneği kullanılmaktadır. Yani elektronun 1/2 ve -1/2 dışındaki değerleri alamamasının sebebi özetle budur.

Elektronların neden spin-1/2 parçacıklar olduğu ise merak ettiğin Kuantum Alan Teorisinden hesaplanabiliyor fakat Kuantum alanlar teorisi ileri derecede fizik ve matematik gerektiren bir konu.

1. Kuantum Mekaniğine Giriş Parçacıkların spin değerlerinin hesaplaması
  2. Temel Parçacıklara Giriş Parçacıkların sınıflandırılması ve özellikleri
  3. Quantum Field Theory Kuantum alanlar teorisi (İnglizce)
  4. Stern-gerlach deneyi Stern-gerlach deney düzeneğinin güzel bir anlatımı

Bir orbitalde en fazla iki elektron olabileceği için (iki olasılık olduğu için). Birinin negatif diğerinin pozitif olması da spin yönlerinin ters olduğunu gösterir. Detaylı bilgi için: https://bikifi.com/biki/atomun-kuantum-modeli adresine bakabilirsiniz.

Puan Ver

“Günümüzdeki hemen her biyolog evrimi bir gerçek olarak kabul etmektedir.”
Neil A. Campbell