Puan Ver
Puan Ver

Kuantum fiziğinde bir elektronun atom çekirdeğine düşmemesinin nedeni nedir?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Cevabı vermeden önce elektronun nasıl çekirdeğin yörüngesinde bulunduğunu söylemek isterim.Elektron, metal alaşımlardaki gibi elektron havuzunda bulunabilir, ortak kullanılımdada bulunabilir, takasta edilebilir ya da kuantum fiziğinde olduğu gibi belli orbitallerde anlık olarak bulunup yeni orbitallere ışınlanma eğilimi gösterebilirler.

Elektronun çekirdeğe düşmemesini en basitinden açıklamak gerekirse çekirdekteki + yükler - yüklü elektronları çekmeye çalışır(+ ve - yükler aynı çekim gücündedir.).Ancak elektronlar çok hızlı olduğu için bir merkezkaç kuvveti uygular.İşte bu 2 kuvvet arası çok mükemmel bir denge oluşur.Bu yüzden elektron çekirdeğe düşmez.

Bu anlattıklarım kesinlikle ''Elektronlar çekirdeğe düşmez'' anlamına gelmiyor.Atomdaki elektronlar belli şartlarda çekirdeğe düşebiliyorlar.Mesela nötron yıldızlarının oluşumundan bir örnek verelim.Nötron yıldızı oluşurken açığa çıkan enerjiden dolayı atomlar öyle birbirlerine yaklaşır ve sıkışır ki elektronlarla protonlar kaynaşır ve ortalama yükü nerdeyse 0(nötr) olan nötron yıldızları oluşur.

Daha iyi anlamak istersen nötron yıldızlarını, Bohr ve Modern atom modellerini incelemeni tavsiye ederim.

Favorilerime Ekle

“Dinlenmek için çalışıyor, barış içinde yaşamak için savaşıyoruz.”