Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsanların neden cinsel istekleri vardır? Çoğu insan, neden insanların cinsel isteğinin çocuk yapmak (üremek) için olduğunu söylüyor?

Bence, bu sadece ilk insanlar için geçerli. 21. Yüzyılda insanların çoğu geçim sıkıntısı, çocuğa bakacak ebeveyn bulunmaması, nüfus aşırılığı vb. Sebeplerle çocuk yapmıyor. Bunun yerine cinsel isteklerini gidermek için kondom kullanıyor veya mastürbasyon yapıyorlar. Bu çözümlerin hiçbir yararı yoksa neden cinsel istek var?

Öncelikli evrim tarihinin veya sürecinin milyonlarca yılla ifade edilmesinden dolayı insanların da rahat ve konforlu bir ortama erişmesinin tarihinin en fazla 2000 yıl olması göz önünde bulundurulduğunda sorunuzun cevabı açığa çıkıyor. Yeryüzünde hayatın devam etmesi için ve diğer topluluk üyelerine nazaran daha avantajlı konumda olan bir bireyin genlerini başka bireylere aktararak uyumlu genlerin seçilmesini devam ettirebilmesi için üreme şarttır. Buna dini terminoloji fıtrat yani yaratılış temayülü denir veya doğa yasası da diyebiliriz dolayısıyla hayatın devamlılığı için üreme şarttır . İnsanların bir zihin olgunluğuna erişerek bu türlü cinsel isteklerin, içinde bulunduğu bir sürü arzunun kaynağını sorgulaması ve bu istekler üzerine felsefe yapması evrim tarihi açısından bir an bile sayılmayacak olan 2500 senedir veya milattan önce altıncı yüzyılda felsefenin ortaya çıktığını varsayarsak 2600 senedir. insanların savaşsız bir şekilde ve bolluk içinde felsefe yapmaya başlaması ise henüz çok yeni . Milattan önce altıncı yüzyılda ortaya çıkan felsefe ve bu felsefenin getirdiği türlü istekler üzerine sorgulama yapma düşüncesi 2500 yıl içinde pek çok defa dumura uğradı bunun sebebi de savaşlar açlıklar, kıtlıklardır. Evrim tarihi açısından milyonlarca yılla ifade edilen temayüller 300 400 senede ortadan kalkmazlar .

1. Evrim ağacı

İnsanlardaki cinsel istek üremek için şart ve cinsel istek artıkça üreme miktarı artıyor bu da cinsel isteğin doğal seçilim ile toplum genelinde artışını tetiklemiş olması aşırı mantiklıdır ve evet bu açıdan düşünürsek sadece çocuk yapmak için evrimleşti bu özelik ama fazla istekli olunduğunda bunu isteği boşaltmak insana gene hayata kalma üreme konusunda yardımcı olur (mastürbasyonu sevişmeye tercih etmiyorsan ki eden görmedim) prezarvatif konusuna gelecek olursak evrim prezervatifi asla ön göremez evrim akıllı bir mekanizma değil. Aslında üremeyi artırmak için olsa bile prezervatif yolu bu şekilde kesebiliyor. Bu tarz başka örnekler de var neden vücut fazla yağ depoluyor şehir hayatında ihtiyacımız yok aslında ama eski zamanlarda vardı veya neden sağlıklı olmak için düzenli spora ihtiyaç var neden dişlerimiz günlük yediğimiz besinlerden dolayı çürüyor sebebi basit eskiden olan şartlar bir anda çok değişti ama biyolojik olarak bu kadar hızlı evrimlesemedik

Puan Ver

İnsanlar dünyaya saldırganlık ( kendini ölümden korumak için) ve cinsel dürtüler ( devamlılığını sağlaya bilmek amacı ile) ile dünyaya geliyor( Freud). Eğer fiziksel olarak da merak ediyorsan erkeklerde Hipotalamus medial preaptik bölgesi erkek cinsiyetinde en önemli bölgelerinden biridir. Testesteron salınımıda cinsel isteği erkeklerde artırıyor. Kadınlarda ise Hipotalamusun ventromedial çekirdeği önemli bir bölgesidir. Östörojende cinsel isteği artırıyor.

Puan Ver

“Bilim, kibrimizi azalttığı ölçüde gücümüzü arttırır.”
Claude Bernard