Puan Ver

İnsanın omnivor beslenmesi vegan beslenmeye göre nasıl daha zararlı olabiliyor?

İnsan hepçil bir tür olarak evrimleşti fakat bugün et yemenin zararlı olduğundan ya da vegan beslenmenin omnivor beslenmeye göre daha sağlıklı olduğundan bahsediliyor. Omnivor bir türün tamamen otçul beslenmesinin daha sağlıklı olması mantıksal ve biyolojik bir çelişki değil mi?

Kaynak metin üzerinden gidersek vegan beslenmenin, omnivor beslenmeye kıyasla daha sağlıklı olduğu sonucuna kısa vadedeki bulgular üzerinden varıyor. Uzun vadede "kesin olarak böyledir" sonucuna varamıyoruz. Bizler evrimini tamamlamış canlılar olmadığımız için daha doğrusu evrim zaten "tamamlanan" bir şey olmadığı için en son durumda bitkisel ağırlıklı omnivor beslenmeye uygun bir fizyolojiyle doğan Homo Sapiens yavrularıyız. Bu nesnel gerçekliğin farkındalığına sahip olduktan sonra geri kalan tüm tercihler özneldir ve "sağlıklı" olup olmadığı tamamen hayatı anlamlandırış biçimimize bağlı kalır.
Puan Ver

Burda sağlıklı noktası aslında çok geniş ve kısmen göreceli mesela altta yatan bir böbrek patolojiniz varsa yoğun mineral içeren otları yemeniz zararlı olabilir. Bir başka durumda ise ailenizde kolon(kalın bağırsak) tümörlerine bir yatkınlık varsada kırmızı et tüketimi size zararlı olabilir.

Genel olarak bakacak olursak bir çok çalışmada akdeniz tipi diyetin daha sağlıklı olduğu yönünde veriler mevcut ama yinede olasılık olarak bakacak olursak size faydası olamayabilir.

Hipokratın yüz yıllarca öncesinden söylediği gibi orta düzey beslenme orta düzey fiziksel aktivite sağlık için iyidir

“Sadece eğitimli olanlar özgürdür.”
Epictetus