Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Homo sapiens ne zaman ortaya çıktı? Kafamdaki tilkileri susturabilecek var mı?

Evrim ağacı 150-200 bin steve jonesin neredeyse bir balina kitabı 150 bin arkeofili 350 bin vikipedi 300 bin diyor herkes saygın akademik kaynakçalar ile konuşuyor kime inanalım?

Aslında kısa zaman öncesine kadar 200 bin yıl olduğu düşünülüyordu. Fas'taki Jebel Irhoud arkeolojik alanından gelen şaşırtıcı buluntu Homo sapiens'in ortaya çıkış tarihini bilinenden 100 bin yıl öncesine, en az 300 bin yılına kadar çekti. [1] [2]

Antik genom analizleri üzerine yapılan yeni araştırmaya göre modern insanlar (Homo sapiens) 350.000 ila 260.000 yıl önce ortaya çıkmaya başladı. [3]

Yani 300 bin-350 bin yıl kadar önce. Farklı sonuçlar çıkması son derece normal. Ama siz yaklaşık olarak 300 bin olarak alabilirsiniz.

Puan Ver

“Bilgi, daima cehaleti yönetecektir. Kendi kendini yönetmek isteyen bir ulus, bilginin verdiği güç ile donanmalıdır.”
James Madison