Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Homo sapiens idaltu ve homo sapiens sapiens ilişkisi tam olarak nasıl?

Bazı yerler homo sapiens idaltu için homo sapiense sapinese şu ana kadar yaşamış en yakın tür derken(ki burda neandartellerden bile daha yakın olduğunu söylüyor) bazı yerler de doğrudan atamız olduğunu söylüyor. Bu alt türün bizimle yakınlılığı tam olarak nasıldır?

Homo sapiens sapiens , daha büyük bir grubun alt türü olarak kabul edilirsek, türümüze verilen addır. Bu isim, Herto, Etiyopya'dan Homo sapiens idàltu olarak örneği tarif eden veya modern insanların ve Neandertallerin aynı türün üyeleri olduğuna inananlar tarafından kullanılır. (Neandertallere bu şemada Homo sapiens neandertalensis denir ).

Herto - 160.000 yıllık kısmi bir kafatası1997'de Etiyopya'nın Herto şehrinde keşfedildi. Yetişkin bir erkeğin ve başka bir yetişkinin ve bir çocuğun kafatası, 1997'de bulundu ve 2003'te kamuoyuna duyuruldu. Bunlar, henüz keşfedilen modern Homo sapiens'in en eski fosillerinden bazıları . Bazı bilim adamları, bu fosilleri , kafatası özelliklerindeki bazı ufak farklılıklar nedeniyle, modern insanların bir alt türü ( Homo sapiens idàltu olarak adlandırılır ) olarak görüyorlar . Arkaik ve erken modern özelliklerle karıştırılmış bir dizi modern insan özelliği gösterirler. Ayrıca çocuğun kafatasındaki kesik izler de önemlidir. Bunlar, kemik hala ritüel uygulamayı gösterecek şekilde taze olduğunda yapıldı. Kafatası da yere serilmeden önce tekrarlanan işlemlerden 'cilalı' görünüyordu.

Skulls of Hominins
EurekAlert
Homo sapiens idaltu
Homo sapiens idaltu, Homo sapiens (insan) türünün üçlü isimlendirilmiş, soyu tükenmiş alt türlerinden birisi. 1997'de keşfedilmiştir. Yaklaşık 160.000 yıl önce, Pleistosen döneminde Afrika'da yaşamıştır. Latince bir tabir olan homo sapiens idaltu, kabaca "yaşlı bilge adam" demektir. Etiyopya'da bulunan yetişkin erkek fosilinin beyin hacmi 1450 cm³'tür.

1. https://australian.museum/ Early modern Homo sapiens

“Hatalar sayesinde öğreniriz, başarılar sayesinde değil.”
Bram Stoker