Evrim Ağacı Soru & Cevap
-1
Puan Ver

Hiçbir şey yerine neden "bir şey" var?

Yanıtımı tanrı çatısı altında aramadığımı belirtmek isterim. Tam anlamıyla hiçbir şey yokken, bir şeylerin olmasını tetikleyen nedir? Ve bu şeyler içerisinden canlılığın çıkmasını şartlandıran ve bu canlı formların bir sistem (ne kadar sistem denilebilirse artık) dahilinde gelişmesine, zekaya erişmelerini, harket etmelerini sağlayan nedir?

Soruların birbirinden tutarsız üstelik de cevaplaması bir o kadar kolay. Evrenin oluşmasını tetikleyen nedir? Bilmiyoruz, Çoklu Evrenler havuzunda da yüzüyor olabiliriz veya evrenimiz ölüyor ve yeniden doğuyor da olabilir, bazı soruların cevabını bilmememiz bir varlığın kanıtı mı merak ettim? Yaşamın ortaya çıkması şansdır üstüne gelişip zeka kazanması da evrimdir, bu kadar.

Başka bir evrende de bizim gibi şans eseri oluşup evrimleşen zeki bir canlı beni şans yaratamaz dese nasıl olur, tabi ki kabullenmez çünkü böyle zeki bir canlı şans eseri oluşamaz der, ama oluşuyor. Gelişmeleri, zekaya erişmeleri ve hareket etmeleri ve daha saymadığın nice özellikleri sadece belgesel izleyerek bile öğrenebilirsin bilgi edinmek bu kadar güç ise. Beni yanlış anlamanı istemem sırf tanrıya inanıyorsun diye bunun aksini söylemek istemiyorum ama bu kolay soruları sormak yerine "yae evrim ne, biz topraktan yaratıldık" deyip geçme araştır bak kafana esmeyen bir şeyler varsa yine sorunu sor ama daha ne olduğunu bilmeden, araştırıp etmeden kabullenmemen yanlış.

Puan Ver

“Bugün okuyabileceğiniz kitabı yarına bırakmayın.”
Holbrook Jackson