Sorulara Dön
Varsayımsal & Hipotetik

Gelecekte bir zamanda insan türü gibi zeki yaşam formuna evrilebilecek farklı türde canlılar olabilir mi?

Arkadaşlar uzun bir süredir bunu düşünüyorum. Evrimsel olarak gezegenimizde bizler gibi düşünebilen ve öz bilince sahip olan canlılar var olabilir mi? Kuşlar, sürüngenler ya da eklem bacaklılar gibi topluluklardan zeki varlıklar evrilebilir mi?

Elbette bizden daha zeki türler evrimleşebilir. Fakat bunun için bir neden gerekiyor. Hiç bir canlı sebepsiz yere daha güçlü olmaya veya daha zeki olmaya evrimleşmez sadece ortama uyum sağlayacak şekilde evrimleşirler. Neden zeka diğer canlılara avantaj sağlamaz diyebilirsiniz ama bir türün uzaya roket göndericek kadar zeki olması o türün daha fazla üremesini sağlamıyorsa zeka onun için avantajlı değildir hatta dezavantajlıdır çünkü zeka fazla enerji tüketimine yol açar. İnsanlar, bazı sebeplerden dolayı daha zeki olmaya evrimleşti ve zeki olmaları onlara bir çok avantaj sağladı mızrak yapmak, yararlı ve zararlı yiyecekleri ayırt edebilmek, avlanırken plan yapabilmek ve en önemlisi de daha fazla hayatta kalıp daha fazla üremelerini sağladı. Eğer insan evrimindeki benzer şartlar diğer canlılarda da geçerli olursa onlarda insanlar kadar zeki olabilir. Ama bu zeka evrimi kısa sürede olucak bir evrim değil yani olsada biz göremeyebiliriz. Ve onlar daha zeki olmadan önce insanlar onları yok edebilir. Yani kısaca cevap evet mümkün.

• Ç. M. Bakırcı. İnsan Zekasının Evrimi: Neden Sadece İnsanın Beyni Bu Kadar Evrimleşmiştir?. (21 Nisan 2011). Alındığı Tarih: 12 Eylül 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı