Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrimsel süreç bir noktada tanrısal varlık düzeyinde canlılar oluşturabilir mi?

Teşekkür
Hatırla
Takip

Evrimsel süreç, biyolojik organizmaların içinde bulundukları şartlara en uygun versiyonları üretmenin en iyi genetik varyasyonlarını elde etmenin doğal ve sınırsız bir yolu. Ancak tek hücreliden çok hücreliye geçişte, ve uzmanlaşmış hücre gruplarının oluşturduğu üst sonuçları (nöron - beyin - zihin) göz önüne aldığımızda, standart bir ilerleyişin olmadığını, bizim mantığımızla beklenmeyen sonuçların ortaya çıktığını görüyoruz. En son da -ortak bilinç- konusunun zihinlerin bilinmeyen bir şekilde etkileşimini ortaya koymasıyla, farklı konularla karşı karşıya olduğumuzu gördük. Evrimsel gelişim, standart bir sürece, gelişim hiyerarşisine sahip değil. Ancak burada -tanrısallık-tan kasıtın ne olduğu açıklanmamış. Biyolojik olarak yaşamda kalmanın ötesine geçebilmiş tüm yapılar -tanrısal- olarak tanımlanabilir aslında. Özellikle bilinç ve ortak bilinç, bu konuda gayet -tanrısal- sonuçlar. Bilinçli farkındalık, homo sapiens sapiens olma hali, sofistike ihtiyaçlar edinecek seviyede bilişsel seviye... Hatta bu durumdaki varlıkların zihinsel bir ortak connection içinde bulunması hali, kolay kolay açıklanabilir değil. Kaldı ki henüz canlılığın kendisini açıklayamamış bir tür için anlaması zor konular. Ancak biz henüz evrimsel sürece uygun yaşam tarzı bile oluşturamayacak biçimde -bebek- bir türüz. Çok yeniyiz dünya üzerinde ve halen kendimize ait fabrika ayarlarından uzak yaşayabilecek haldeyiz. Bu yüzden evrimsel mekanizmaların farklı üst sonuçlarına çok açık bir zihin yapımız yok.

Puan Ver

“Evren’i bizim olmasını istediğimiz şekliyle değil de, gerçekten olduğu gibi anlayabilmek, bilgeliğin ilk adımıdır.”