Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Evrimsel biyoloji okumadan da evrimsel biyoloji konusunda kendimi geliştirebilir miyim?

Biyoloji okumadığı halde evrimsel biyoloji konsunda derin çalışmaları olan insanlar var bunu biliyoruz. Ben tarih okuyorum ve sizce tarih okurken bir yandan da kendimi evrimsel biyoloji konusunda eğitsem, ne kadar ileri düzeyde eğitebilirim? önerebileceğiniz kaynak kitap vs. Var mı?

Günümüzde çoğumuz okul,üniversite, akademi gibi resmi kurumlarda bilgiyi hep arıyoruz. Bu şart değil kesinlikle. İnternette birçok üniversitenin tıp fakültesi de dahil olmak üzere ders içeriklerine ulaşabiliyoruz. Temel biyoloji bilgisi, embriyoloji, biyokimya, genetik, evrimsel biyoloji gibi farklı alanları entegre ederek kendinizi bu alanda geliştirebilirsiniz. Kaynak konusunda kapsayıcılık ve dil seçeneği sınırlama olur. Güncel dergileri ve makaleleri pubmed, türkiye klinikleri, osmosis, medizzy gibi sitelerden takip edebilirsiniz.

“Benim için hayat sürekli bir öğrenme süreci, öğrenmekse derin bir tutkudur. Bilgiçlik taslamak ya da kuru kuru bilmek için değil, sahiden bilme, anlama isteği ile her yaşta yeni bir şeyler öğrenmenin sevinci yaşamım boyunca hiç terk etmedi beni.”
Murathan Mungan