Puan Ver
Puan Ver

Evrimin, evrimsel biyolojinin sosyal bilimlerle kesiştiği noktalar nelerdir? Nasıl etkileşirler?

Anonim 0
Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Bu çok önemli bir soru. Çünkü beynin evriminin en önemli yan etkilerinden biri, kültürün oluşumudur. Kültürel evrim, biyolojik evrimden doğar, ancak geliştikçe ondan giderek bağımsız bir hale gelir. Örneğin aşk, seksin başarısının ve hedefliliğinin arttırılması amacıyla evrimleşmiş çok önemli bir biyolojik adaptasyondur; ancak günümüz insan kültüründe bundan çok farklı kültürel anlamlar taşır. Bireyler günümüzde sadece biyolojik kökenli tercihler değil, kültürel kökenli tercihler de yaparlar. Bu yüzden evrimsel süreçler, sadece biyolojik kökenli unsurlara bağlı olarak değil, kültürel kökenli tercihlere bağlı olarak da ilerler. İşte bu sebeple evrimsel sürecin kültürel yönleri de çok önemlidir. Karmaşık/gelişmiş ve sosyal yaşantıya sahip türleri (insan, karıncalar, termitler, primatlar, kuşlar, balıklar, vb.) hem biyolojik, hem de biyolojiden doğan kültürel alanda incelemek şarttır.

Favorilerime Ekle

“Sahtebilim, virüs gibidir. Düşük dozda zararsız olabilir; ancak belli bir seviyeye ulaşınca mide bulandırır.”
Phil Plait