Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrimi kabul etmeyen birisi hakkına ne yapabilirim?

Merhabalar öncelikle. Bu sene babama evrime inandığımı bu sebeple yaratılış hikayesine inanmadığımı belirttim bu yüzden babamla aramız baya bi bozuldu. (kendisi yobaz) ne zaman evrim hakkında konuşsam bana onların proje oldugunu,insanların daha çok para kazanmak için kaos çıkartmak için çıkarttığı şeyler olduğunu söylüyor. Napmam gerekiyor?

Evrim öğrenmek için doğru yerdeyiz, Çok kıymetli Evrim Ağacı içerik üreticileri sürekli bu konuyla ilgili faaliyet gösteriyor ve harika içerikler üretiyorlar.

Garanti ederim en azından genel kültür seviyesinde evrimi kavramak için ilköğretim düzeyinde matematikten fazlası gerekmez.

Ben bir şeyi bilmek için öncelikle o konuyla ilgili yanlış bilgilerden kurtulmak gerekiyor diye düşünüyorum.

Çünkü evrim hakkında pek çok insanın zihninde ,medya,kulaktan dolma bilgiler,rivayetler ve şehir efsaneleri ile ulaşmış, maalesef zaman zaman bilinçli olarak çarpıtılmış sayısız bilgi var.

UNUTUN ONLARI

Evrim Ağacı YouTube kanalında Lise Düzeyindeki Öğrenciler için hazırlanmış Her biri ortalama 15 dakikalık 10 videodan oluşan evrim dersleri serisi size evrimi en saf ve basit şekilde izah edecektir. (Derslerin ilki kaynakçada belirtilmiştir)

Evrim ile ilgili kavramları ,doğru bir şekilde öğrendikten sonra, bu sitedeki ilginizi çeken makaleleri okuyabilir ya da Evrim Ağacı YouTube Kanalında konuları detaylı bir şekilde inceleyen videoları izleyebilirsiniz .

Eğer bu yolda , öğrenmeye hevesli bir bilim severseniz ve Yaratılışçı safsatalar kafanızı karıştırıyor ise Sayın Çağrı Mert Bakırcı bu tarz evrim karşıtı iddiaları büyük bir profesyonellikle cevaplamıştır .(İlgili cevap videosu Kaynakçada)

Puan Ver

Evrimi kabul etmeyen bir üçüncü tekil şahıs değil, evrimi ele alış biçimini değiştirmesi gereken birinci tekil şahısa odaklanmalısın.

Bu ne demek...

Öncelikle evrim, bilimsel bir teori. Bilimsel.

Yani bu teoriye inanmıyoruz. Bu teorinin yaptığı açıklamaları, içinde bulunduğumuz bilimsel birikim, bulgu vs ile KABUL EDİYORUZ. Yarın evrimsel mekanizmaların yanlış olduğu, farklı ve daha geniş kapsamlı bilimsel bir açıklama çıkarsa, bu sefer de onu kabul edeceğiz. Bunda hiçbir sorun yok.

Ancak, inanç açısından bakarsak

1- Evrimin hiçbir inançla derdi olamaz, alakası da olamaz, hiçbir dini ya da inanç biçimini geçersiz kılamaz.

2- Evrim teorisi, herhangi bir inanç biçiminin alternatifi değildir. Yani inancı ne olursa olsun herkes evrim teorisini kabul edebilir. Zaten biraz olsun bilimle alakadar ise kabul eder. Bunun da inancıyla alakası olmadığını bilir.

Bu nedenle, eğer ben zaten din dışı zannedilen evrimi, bir de bu şekilde onu kabul etmeyenlere sunarsam, sadece tepki toplarım. Çevremizde evrim düşmanı insanlar illa ki olacak. Bu kaçınılmaz. Ama burada önemli olan önce ben doğru anladım mı ki, başkalarına doğru aktarabileyim. Belki de bilimsel altyapısını sunarak, dini hiçbir argüman içermediğini, dinin hiçbir argümanıyla da çelişme ihtimalinin de olmadığını anlatabilseydim, bilimle alakası olmayan insanlar hem bilime ısınır, hem de evrime karşı yargıları kırılırdı.

Tasarımcı argümanı, yaratılış mekanizmasını asla açıklamaz. Bunun mekanizmasını ancak insan araştırarak bulacak. Ne olduğunun da önemi yok konunun inanç yönü açısından.

Keşke konu sadece evrim olsa. Genel olarak insanlar bilime o kadar uzak ki, yaptığınız en basit açıklamalarla bile uzaylı gibi algılanabiliyorsunuz. Böyle bir ortamda bilimsel herhangi bir konunun batan kısımlarını ortaya koymak yerine ilgi çeken, açıklayıcı ve tatmin edici aydınlatıcı yönlerini ortaya koymak daha üretken ve insancıl olur.

Puan Ver

Bu tür kişiler bir inanca (yaratılış) aşırı bağlı olduğu için pek kolay kabul etmeyeceklerdir.Tartıştıkça ve doğruları öğrendikçe kabul edebilenler olduğu gibi hiç bir kuşkuya yer bırakmayacak şekilde reddedenler de vardır.Bu tür kişilerle tartışmak boşa kürek çekmekle eşdeğerdir.Evrim Teorisi'nin misyonerler tarafından ortaya atıldığını, insanları dinden çıkarmak gibi bir amacı olduğunu savunurlar.Evrim hakkındaki bilgileri; yeterli kanıt yok, ara türler bulunmadı, fosiller sahte gibi basmakalıp gerçeği yansıtmayan şeylerdir.Sizin bir yalana inanıyor olduğunuzu ve dinine saldırı olarak gördüğü için verdiğiniz bilgilerin pek bir önemi yoktur.

Bir kişiye bir şey açıklamadan önce "bunu ona açıklamam bana ne katacak" diye düşünmek gerekir.Böyle kişilerle tartışmamak en mantıklısıdır, hem siz yorulmazsınız hem aranız açılmaz :)