Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Evrim teorisi neden kabul edilmelidir?

Ben evrim teorisine inanmayı ve onun üzerine düşünmeyi istiyorum ve bunu yapıyorum da. Ancak neden evrim teorisini kabul etmeliyiz? Bu soruya tarafınızdan yanıt bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

Merhaba. Evrim teorisine inanmanıza gerek yok. Genel Görelilik teorisine de inanmanıza gerek yok. Fermi Sıvılar teorisine de inanmanıza gerek yok. Ve buraya yazacağım yüzlerce teoriye inanmanıza gerek yok. Çünkü bunlar inanılmayı bekleyen dogmalar değil; anlaşılması beklenen olgulardır. Evrim aslında biyolojiyle kısıtlı bir kavram da değildir. Bugün teknolojide, iktisadiyatta, kültürde ve aklınıza gelebilecek herhangi bir alanda evrime tanık olabilirsiniz. Evrim bir değişimbilimdir. Bunu kabul etmemek ben değişmiyorum demektir. Evrimi kabul edebilmeniz için önce özümsemeniz gerekir. Çünkü evrimin kabul edilmek gibi bir derdi yok. Onu bizler anlayıp, yine bizler bilime yön vermeye çalışıyoruz. Ve evrimin kabul edilmek gibi bir derdi olmadığı gibi bizim onu anlamak gibi bir zorunluluğumuz var. Çünkü düşünebiliyoruz ve bunu kullanmamız gerek. Neredeyse hiçbir Evrim Ağacı içeriğinde "Bu budur!" denilmiyor. Çünkü yarın yapılacak herhangi bir çalışma, yayınlanan çalışmayı çürütebilir. En nihayetinde işte bu evrimin ta kendisidir. Evrimi kabul edebilmek için ihtiyacınız olan tek şey, olaylar arasında bağlantı kurmaya çalışmak ve herkes gibi bolca ileri okumalar yapmak. Çünkü hiç kimse birine oturup evrimi anlatamaz. Çünkü evrimin neyini anlatacaksın ki? Kuşların evrimini mi, boynuzun evrimini mi, gözün evrimini mi, yılanın veya insanın evrimini mi? Bir makine mühendisine makineleri anlat demek gibi. Ve, ve, ve ancak evrimi anlamaya çalışırsanız, evrimi kabul edip etmemekle vakit kaybetmekten kurtulursunuz. Anlamaya başlamak için ise önce dediğim gibi bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

Kaynak olarak iki makale bırakıyorum. Bunlar bir bakış açısı kazandıracaktır umuyorum ki.

• A.Sönmez. İnsan Olmak Evrimi Anlamayı Neden Zorlaştırıyor?. (24 Şubat 2021). Alındığı Tarih: 24 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı