Sorulara Dön

Evrim, felsefi düşünce midir bilim mı?

-..Çünkü evrim daha başta bilimsel değildir.. Cornelius Hunter -..Darwin’in görüşü temelde deneysel bir çıkarımdan ziyade felsefî bir doktrin olduğu için, onun başarısı, bir dizi kanıttan ziyade düşünceler savaşını kazanmaya bağlıdır Neal Gillespie Burada yazamadığım bir sürü felsefeci ve bilimcilere göre evrim felsefi bir düşüncedir.Cevabınız nedi
Skeptik

Alıntılar, cımbızlar ve sözler evrime karşı gelmek için yeterli bir veri değildir. Evrim, onlarca bilim dalında aktif olarak kullanılan ve çalışılan bir multidisipliner bilim alanı. Bir bilim. Yüz binlerce bilim insanın milyonlarca gözlemine, deneyine, çalışmasına karşı hiçbir veri sunmayan bir söz koyamazsınız.

Bu platformda evrimin kanıtları da soruldu ve birçok kere cevaplandı.

Tüm Reklamları Kapat

Çoğu zaman alıntılarda gerçekten onu söyleyip söylemediğini bile bilemeyebiliyorsunuz, sözler cımbızlanıyor. Sözler cımbız olmasa bile o sözün altını bir veri ile dolduramıyorsanız isterseniz unvanınız Profesör olsun, kahvehanedeki dayının söylediğinden hiçbir farkı yoktur. Sözlerin gerçekten söylenip söylenmediğine bakmaya gerek bile yok hatayı görmek için. (ki açıklama kısmında bahsettiğiniz bir kişi Hristiyan köktencisi kurumda çalışan/kaydı olan birisi, diğeri ise 1800'lü yıllarda yaşamış birisi.)

O yüzden sizin yapmanız gereken "Bu böyle diyor, siz ne diyorsunuz?" demek değil. Öncelikle o kişi hangi veriye dayanarak bunu söylüyor, kendi iddiasını kanıtlarla destekliyor mu, onu sorgulamalısınız.

x Kişi
Jeomorfolog

Kelimelerin öncelikle anlamına bir bakalım ve değerlendirmeyi öyle yapalım isterseniz.

Evrim; popülasyondaki gen ve özellik dağılımının nesiller içerisinde seçilim baskısıyla değişmesidir (Wikipedi)

Tüm Reklamları Kapat

Felsefe; varlık, bilgi, değerler, gerçek, doğruluk, zihin ve dil gibi konularla ilgili soyut, genel ve temel problemlere ilişkin yapılan sistematik çalışmalardır (Wikipedi).

Bilim; nedensellik, merak ve amaç besleyen, olguları ve iddiaları deney, gözlem ve düşünce aracılığıyla sistematik bir şekilde inceleyen entelektüel ve pratik disiplinler bütünüdür (Wikipedi).

Tüm Reklamları Kapat

Evrim, nedensellik bağı olan somut bir durumdan bahsediyor. Dolayısı ile konu bilimsel çalışma tanımının içine girer, çünkü soyut bir durum tartışılmıyor.

Siz, "evrim somut değil soyuttur, her türlü gözlem ve delil hiç bir şey ifade etmez" diyorsanız, felsefi bir görüş olarak değerlendirebilirsiniz.

M. özer
Okuyucu

Evrimin farkina varmak okadar kolay degil ama konu birkere günyüzüne ciktiginda gözleme yetenegi olan mantikli insan bunu hemen anlar.cevrede buna ispat olacak onlarca halihazirda örnek var.mesela dogada kendi kendine büyümüs 15 20 m2 alanda 3 badem agaci ücünün de bademi birbirbirinden farkli.biri hic yenmiyor biri idare eder birisi citir citir.aralarindaki mesafe sadece 1-3 mt.bitkiler ve hayvanlar aleminde bunun gibi sonsuz örnek var.ayni sey insanlar icin de gecerli.bes kardesin besinin farkli olmasi bile evrimsel.

Sorulara Dön
Umut: Her Şey Çok Güzel Olacak mı?
Araba Tekerleği Yuvarlak Olmak Zorunda mı? Üçgen Tekerlek Mümkün mü?
Bazen Kalbinize Bıçak Saplanmış Gibi Bir Ağrı Hissediyor musunuz?
Bir Diyetin Zırva Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?
Yazın Cereyanda (Soğuk Hava Akıntısında) Kalmak Sizi Hasta Eder mi?