Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim arası türsel geçişleri neden günümüzde göremiyoruz?

Merhaba evrimle ilgili buradaki arkadaşlar kadar bilgimin olduğunu sanmıyorum ancak aklıma takılan bir soru var ve aradığım cevaba da ulaşamadım.

Türler arası geçişi yani türleşmeyi görebiliyoruz. Evrimsel süreçte çeşitli izolasyon mekanizmaları (zamansal, coğrafi, gametik, mekanik ve davranışsal olmak üzere 5 kategoride incelenebilir), aynı türden bireylerden oluşan popülasyonları 2 veya daha fazla gruba bölebilir. Bu izolasyonlar, farklı seçilim baskıları ve iç melezlenmeler sonucunda birbirinden giderek farklılaşan 2 veya daha fazla grubun oluşması demektir. İşte türleşme, bu farklılıkların nesiller boyu birikmesiyle oluşur. Bu durumu bizzat da görebiliyoruz. Uzun zamanda olan türleşmeyi örneğin Homo heidelbergensis'ten Homo Sapiens ve Neandertaller'in türleşmesini de genler ile, fosiller ile gözleyebiliyoruz. Ben birkaç tane günümüzde görülen örnekler de atayım.

Bu arada en klasik itiraz "Ama ispinoz hala ispinoz, balık hala balık" gibi itirazlardır. İspinoz, balık vs. "tür" ismi değildir. Örneğin "balık hala balık" derken sözü edilen balık taksonomide bir sınıftır, tür değil. "Canlı hala canlı, evren hala evren." demek gibidir bu. Daha fazla bilgi: https://evrimagaci.org/makroevrim-ile-ilgili-en-temel-yanilgi-balik-hala-balik-bakteri-hala-bakteri-kus-hala-kus-5332

Puan Ver

Merhaba bir türün başka bir türe evrimleşmesi uzun zaman alan bir süreç.(binlerce milyonlarca yıl süren) Biz günlük yaşamımızda bunu gözlemleyemiyiz malesef. Yani bir anda bir tür başka bir türe şıp diye dönüşmüyor. Bu arada şunu da belirtmek isterim tüm türler evrimleşmeye devam ediyor . Eğer yeterli süre tanınırsa yeni türlere evrimleşecektir biz de dahil.

Puan Ver

“Okul, hayata hazırlık olmamalı. Okul, hayat olmalı.”
Elbert Hubbard