Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Evcil hayvanlara sempati duymamızın evrimsel açıklaması nedir?

Mesela evde beslediğimiz kedi, köpek ve kuşlar bize hiçbir fayda sağlamıyor. Güvenlik problemimiz yok. Buna rağmen evcil hayvanları seviyor, onları besliyor ve beraber yaşıyoruz. Bir açıklaması var mı?

Evrimsel süreçte eski alışkanlıklardan vaz geçmek kolay değildir.

Köpekleri 50 bin yıldır evcilleştiriyoruz. Onlar vahşi doğada bizim, yoldaşlarımız oldular. Tarım ve Hayvancılığın başlamasından sonra Sürülerimizi ve topraklarımızı beklediler.Kediler ise tarım devrimiyle hayatımıza girdi. Tahıl ambarlarımızı,köylerimizi farelerden korumak için eve aldık onları.

İşin kısası eski alışkanlıklar kolay değişmez, artık ağaç kabuğu çiğneyip, bitkisel ağırlıklı beslenmiyoruz ama apandisimiz ve 20 yaş dişlerimiz hala bizimle.Onlara ihtiyacımız yok buna rağmen bu böyle. Bu biyolojik evrimimizin bir getirisi.

Aynı şekilde evcil hayvanlarla aramızdaki ilişki de kültürel evrimimizden kalan bir miras.Evet artık büyük oranda keyfi bakıyoruz bu canlılara , ama evrim işte.

Hayvanları sevimli bulmamızın ve sevimli şeylere bakış açımızın incelendiği şu güzel yazıyı da öneririm ayrıca.

“Ya bilimi adam gibi öğrenin, ya bilimin içinden gelen kişilere saygı gösterin.”
Celal Şengör