Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Düz dünya hipotezini çürütüp ve dünyanın geoit olduğunu nasıl kanıtlanabilir?

Hatırla
Takip

Düz Dünya zaten çoktan çürümüştür. Ancak bazı komplo teorisyenleri tarafından hala dile getiriliyor. Ya bilimden anlamayarak ya da çarpıtarak çoğunlukla da komplo teorileri uydurarak savunmaya devam ediyorlar. İlgili komplo teorisini, bilimsel şüphecilik ile farkını, insanların neden komplo teorilerine inandığı ve onlarla nasıl konuşulması gerektiği gibi birçok sorunun cevabı için: https://evrimagaci.org/yazi-dizisi/komplo-teorileri-37

Teşekkür

Klasik bir örnek olacak ama sağlam bir örnektir. Deniz kıyısında durduğunuzu hayal edin ve karşıdan gelen bir gemiye bakın. Dünya düz ise gemiyi direkt olarak görmeniz gerekli ama öyle değil. Aslında önce geminin direğini daha sonra tamamını görürsünüz.

Teşekkür

“Bizler, ortalama bir yıldızın etrafında dönen, önemsiz bir gezegeni üzerinde bulunan, fazlaca gelişmiş bir maymun türüyüz. Ancak biz, Evren'i anlayabiliyoruz. Bu, bizi özel kılıyor.”