Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Dünyada yaşamış olan tüm canlıların yüzde kaçının soyu tamamen tükenmiştir?

Teşekkür (2)
Hatırla
Takip
Canlıların oranları

Yeni bir bilimsel araştırmaya göre 7,6 milyar insan, yeryüzünde yaşayan bütün canlıların yüzde 0,01'ini oluşturuyor. Ancak buna rağmen ortaya çıktığı ilk günden beri insanlık, gezegendeki vahşi hayvanların yüzde 83'ünün, bitkilerin ise yarısının yok olmasına yol açtı.

'Proceedings of the National Academy of Sciences' adlı dergide yayımlanan araştırmaya göre insanlar, yeryüzünün sanılandan çok daha küçük bir kısmını oluşturmasına rağmen canlıların yok olmasına sebep oluyor.

Guardian gazetesinde yer alan habere göre, bakteriler dünyadaki biyokütlenin yüzde 13'ünü oluştururken bitkiler ise yüzde 82 ile en kalabalık grup.

Böcekler, mantarlar, balıklar ve diğer bütün canlılar ise dünyanın biyokütlesinin sadece yüzde 5'ini oluşturuyor.

Okyanustaki hayat ise gezegendeki biyokütlenin yüzde 1'ini temsil ediyor.

Araştırmanın başında bulunan, İsrail'deki Weizmann Bilim Enstitüsü'nden Prof. Ron Milo, "Biyokütlenin farklı bileşenlerini oluşturan parçalara dair kapsamlı ve bütüncül bir araştırmanın daha önce olmamasına çok şaşırdım. Umarım bu araştırma insanların Dünya'da ne kadar baskın bir rol oynadığına ilişkin bir bakış açısı sunar" açıklamasında bulunuyor.

SORUNUZA BENZER BULABİLDİĞİM EN İYİ YANIT BU UMARIM YARDIMCI OLABİLMİŞİMDİR .

Teşekkür (3)

“Şarlatanlar her zaman öncüdürler. Astrolojiden astronomi, simyadan kimya, hipnozcudan deneysel psikoloji doğmuştur. Bugünün sahtekarı, yarının profesörü olacaktır.”