Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön
Göktürk Okur
1,902 UP
Üye

Çürütücüler, uzun bir süre sonra plastikleri sindirme yönünde evrimsel bir özellik kazanacaklar mı?

Doğadaki çürütücüler çevreye atılan atıkların artmasıyla her geçen gün daha fazla plastik atığa maruz kalıyorlar, peki bunun sonucunda plastiği sindirme yönünde yetileri gelişecek mi? Eğer ki gelişecekse bu evrim insan kaynaklı bir evrim sayılabilir mi?
Tüm Reklamları Kapat
Şafak Tan Özkan
Endüstri Mühendisiyim. Sürdürülebilirlik ilgi alanım.

Öncelikle Müjde! sorunun yanıtı evet. Hatta bu özelliği kazandılar bile.[1] Mart 2016'da Japonya'daki bilim adamları olağanüstü bir bulgu yayınladılar. Osaka'daki bir şişe geri dönüşüm tesisinin dışından biraz çamur topladıktan sonra, plastiği ayrıştırma veya "yeme" yeteneği geliştirmiş bakterileri keşfettiler. "Ideonella sakaiensis" adlı bakteri, yalnızca şişelerin yaygın olarak yapıldığı PET adı verilen belirli bir plastiği yiyebildi.

1. S. Carpenter. The Race To Develop Plastic-Eating Bacteria. (10 Mart 2021). Alındığı Tarih: 4 Haziran 2023. Alındığı Yer: Forbes | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Kırmızı Gören Boğalar Neden Sinirleniyor?
Spiderman Gerçek Olabilir mi?
Bilmeden Sahip Olabileceğiniz 10 Anormal Özellik!
Batarya Gizemi: Modern Piller Nasıl Çalışıyor ve Neden Bu Kadar Az Gidiyor?
Gizemli
Gizemli "Benford Yasası", Seçim Hilelerini İspatlamakta Nasıl Kullanılır?