Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Adaptasyonun mikro evrim olduğundan nasıl eminsiniz?

Çağrı bey, liseler için evrimi anlattığı #müfredatbiziz projesi videolarında adaptasyonun mikro evrimin alt türlerinden biri olduğunu söyledi. Tanımı gereği mikro evrim gözle görülemeyecek kadar küçük değişikliklerken makro evrim gözle görülecebilecek kadar büyük değişikliklerdir. Bu durumda adaptasyonun makro evrim olması gerekmez mi?

Aslında adaptasyonun mikroevrim ve makroevrim düzeyinde incelenmesi mümkün. Çünkü adaptasyon, tanımı gereği "doğal seçilim yoluyla yaşanan evrimsel değişim" demek. Evrim, mikroevrim boyutunda da makroevrim boyutunda da olabildiği için, adaptasyonlar da mikroevrim boyutunda da makroevrim boyutunda da olabilir. Eğer doğal seçilimin genler üzerindeki bir etkisi inceleniyorsa, bu adaptasyon mikroevrimsel olacaktır. Eğer doğal seçilimin fiziksel özellikler üzerindeki etkisi inceleniyorsa, bu adaptasyon makroevrimsel olacaktır. Bu geçişin mutlak ve kesintili olmadığı, dolayısıyla mikroevrimin bitip de makroevrimin başladığı mutlak bir seviye olmadığı da ayrıca hatırlanmalı.

“Sizi harekete geçirenin ne olduğunu bulun. Çünkü dünyanın, harekete geçen insanlara ihtiyacı var.”
Howard Thurman