Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Sivrisinekleri Kendi Kanınızla Beslemek...

1 dakika
19,653 Okunma Sayısı
Not Ekle

Bilim insanları, etrafımızdaki tüm bilimsel ürünleri ve teknolojik araçları mümkün kılabilmek için müthiş fedakarlıklar gösterirler. Kendi yaşamlarından, paralarından, potansiyel lüks ve zenginliklerden fedakarlık ederler.

Ancak Dünya'daki hiçbir paranın satın alamayacağı bir şeye sahiptirler: Dünya'da kimsenin bilmediği bir şeyi bilme şerefine, Dünya'yı iyi yönde değiştirebilecek bir keşfin bütün basamaklarından geçebilme şansına, bilimin gizem dolu kapılarını bizzat aralayabilecek kadar derin bir bilgi birikimine erişebilme şansına...

Burada, bilim insanlarının yaptığı fedakarlıkların en harika örneklerinden birisini görüyoruz. Rockefeller Üniversitesi'nden Emily Jane Dennis, üzerinde araştırma yaptığı Aedes aegypti türü sivrisinekleri kendi kanıyla beslemektedir.

Bu hayvanları beslemenin başka kolay bir yolu yoktur. Normalde bu canlılar sarı humma, dang hastalığı, chikungunya gibi hastalıkları yaymaktadır. Ancak laboratuvardaki bu soy hattı, bu hastalıklarından arındırılmıştır; dolayısıyla (umuluyor ki) araştırmacı için tehdit unsuru değillerdir.

Aedes aegypti türü, en çok araştırılan sivrisinek türlerinden birisidir. 2007 yılında ilk defa genomu tamamen dizilenen türün 1.38 milyar baz çifti ve 15.419 geni bulunduğu düşünülmektedir. Tür, meyve sineklerinden 250 milyon yıl kadar önce ayrılmıştır. En yakın kuzenlerinden biri olan Anopheles gambiae türünden ise 150 milyon yıl kadar önce ayrışmıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/01/2021 05:49:46 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2780

Not Ekle

“Bilimin güzel tarafı, ona inansanız da inanmasanız da gerçek olmasıdır.”