Gece Modu

Bu yazı, Visually isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Mutluluk, sadece insanlar için değil, sayısız hayvan için kritik öneme sahip bir duygudur. Canlıların hepsi mutluluk veya genel olarak "iyilik"lerini en yüksek düzeye çıkarmak veya yüksek bir seviyede tutmak isterler. Özellikle memeli hayvanlarda (örneğin insanlarda) bu mekanizma en karmaşık olacak şekilde evrimleşmiştir. Zira giderek irileşen beyin, etrafını inceleyecek, araştıracak ve dönüştürecek seviyeye ulaşabilmiştir. Bu da, merak-haz mekanizması ile sürdürülür.

Peki nasıl mutlu oluyoruz? Hangi kimyasallar, nasıl bu hissi oluşturuyor? Beynimiz mutluluğu nasıl algılıyor? Bu görselde bu soruların en temel seviyede cevaplarını vereceğiz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/10/2019 07:08:54 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3838

“Tek bir hücre, belirli şartlar sağlandığında sadece birkaç yılda yetişkin bir insana dönüşebiliyorsa, tek bir hücrenin belirli diğer şartlar sağlandığında yüz milyonlarca yıl içinde insan türüne dönüşebileceğini anlamakta hiçbir güçlük olmamalıdır.”