Evrim Ağacı

Mamut ile Mastodon Aynı Canlı mı?

Arkadan öne doğru sırasıyla Kolombiya Mamutu, Afrika Fili ve Amerikan Mastodonu türlerinin 1.82 metrelik bir insan ile boy kıyası gösterilmektedir.

Hayır, değildir.

Bu ikisinin çok sık karıştırılması oldukça anlaşılırdır. Bu canlıları keşfeden araştırmacıların verdikleri isimlerin pek de iyi seçilmemiş olmasından kaynaklanan bir kafa karışıklığıdır.

Mastodonlar (Mammut cinsi), günümüzden 5.3 milyon ila 10.000 yıl önce arasında yaşamış olan, günümüzdeki tüm fillerin (ve onların yakın kuzenleri olan "mamut"ların) ortak atalarına dair harika evrimsel izler taşıyan bir canlı grubudur. Bu canlıları bir arada toplayan cinse Mammut denmektedir ki kafa karışıklığının temel nedeni budur. Ancak mastodonlar, Mammutidae isimli bir aileye aittirler ve filler ile mamutlardan oldukça farklılaşmışlardır.

Öte yandan Buzul Çağı'nın meşhur "fil kuzenleri" olan mamutlar, Mammuthus cinsi olarak bilinirler. Bu iki cinsin isimlerinin birbirine çok yakın olması, kafa karışıklığına neden olmaktadır. Mamutlar günümüzden 5 milyon yıl öncesiyle 4500 yıl öncesi arasında yaşamışlardır (Arktik Denizi'nde bulunan Wrangel Adası'nda hapsolmuş halde kalan mamutlar, MÖ 1650 yılına kadar hayatta kalmışlardır). Mamutlar, Asya fillerinin yaşamış en yakın akrabalarıdır ve bu iki türün, Afrika filleriyle olan ortak atalarından ayrıldıktan sonra birbirlerinden farklılaştığı bilinmektedir.

Mamutların yaşadığı dönemle ilgili daha fazla bilgiyi buradaki yazımızdan alabilirsiniz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/09/2020 02:20:12 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5539

“İki olasılık vardır: Sonuç hipotezinizi doğrularsa, bir ölçüm yapmışsınızdır. Yanlışlarsa, bir keşif yapmışsınızdır.”
Enrico Fermi