Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Galaksimizin merkezinden fazla miktarda saçılan gama ışınları var ve astrofizikçiler bu ışınların nereden geldiğini bilmiyor. Kesin olan bir şey, bu duruma galaksimizde bildiğimiz herhangi bir şey neden olamaz. MIT’den Tracy Slatyer ve meslektaşlarına göre bu ışınlar karanlık madde parçacıklarının çarpışmasıyla oluşan fazlalıklar. Eğer doğruysa, bu gözlem evrenimizdeki karanlık maddenin ilk dolaylı keşfi olabilir.

Fizikçiler, zayıf etkileşimli ağır taneciklerden (WIMPs) oluşan kara maddenin anti madde ve madde gibi hareket ederek, karşılaştıklarında birbirini imha ettiğini düşünüyor. Bu çarpışma, normal maddenin gama ışını ışığının yüksek enerjili fotonları gibi bir formda doğmasına neden olur.

Fermi Uzay Teleskopu da dâhil olmak üzere en iyi teleskoplarımız karanlık maddenin yoğun olması gereken yer yani Samanyolu Galaksisi’nin merkezini bu çarpışmaların sonuçlarını araştırmak için yönlerini galaksinin merkezine çevirdi. Toplanan veriler incelendiğinde beklenmedik bir sonuçla karşılaşıldı ve Slatyer ile meslektaşları galaksinin merkezini çevreleyen 5 bin ışık yıllık alanda yaklaşık 10,000 ekstra foton buldu.

Scientific American’a yazan Clare Moskowitz:

"Bir olasılık, karanlık madde, bilinmeyen bir beşinci kuvvetle ilişkili Z veya Higgs bozonlarıyla yeni bir tip aracı parçacık vasıtası ile etkileşime giriyor olabilir. Slatyer, 'Karanlık maddenin keşfedilmesiyle birlikte doğanın yeni bir beşinci kuvvetini keşfetmek çok heyecan verici olabilir.' dedi."

Bazı bilim insanlarının görüşüne göre, bu karanlık maddenin birbiriyle çarpışmasının bir sonucu değil. Bu sadece yeni, daha önce bilinmeyen bir pulsar sınıfı olabilir. Astrofizikçiler emin olmak için karanlık maddece zengin olmasını bekledikleri komşu galaksilerin merkezlerine bakmak istiyor. Eğer orada da fazlalık gama ışını görülürse, bu yeni bir şeylerin habercisi olabilir.

Yazan: Allison Eck

Kaynak: Bu yazı PBS sitesinden çevrilmiştir.

Görsel: T. Linden, Univ. of Chicago