Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Açıklama ve Genel Bilgi

Karidesler, ıstakozlar, yengeçler, kriller ve tesbih böcekleri (woodlice) gibi omurgasızları barındıran 67.000 tür tanımlanmış dev bir parafiletik eklembacaklı (Arthropoda) taksonudur. Son moleküler analizler ile alt şube olarak sınıflandırılmaya başlanmıştır. Kalsiyum karbonat içeren sert bir dış iskeletleri (karapaks) bulunur. Bu dış iskeletleri değiştirme aşamasına da ekdizis (kabuk değiştirme) denir.

Yaklaşık olarak Kambriyen Dönemi ve öncesine kadar izlenebilirler. Hatta bazı kabuklular, filogenetik olarak böceklere daha yakındır.

Tuzlu veya tatlı suda dağılım gösterirler. Bazıları parazitik, bazıları serbest avlanır. Aralarında hareketsiz türler dahi bulunur.

İnsanlarla Etkileşim

Milyonlarca ton kabuklu insanlar tarafından tüketiliyor. Bu sayının %80'i sadece Asya'da tüketiliyor. Dünya'da tüketilen kabukluların yarısını neredeyse Çin tek başına tüketiyor. Non-decapod kabuklular ise çok fazla tüketilmiyorlar.

• Wikipedia. Crustacea. (2018, Temmuz 02). Alındığı Tarih: 02 Temmuz 2018. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 23/08/2019 17:42:17 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7242

“Dünya üzerindeki en acınası insan, görme kabiliyeti olup da ileri görüşlü olamayandır.”
Helen Adams Keller