İnsanlık İçin De, Hindistan İçin De Dev Bir Adım: Mangalyaan Uydusu Mars Yörüngesine Oturdu!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Hindistan, 24 Eylül 2014'te tarihinin en büyük başarılarından birisine imza atarak Mangalyaan yörünge uydusunu başarıyla Mars'ın yörüngesine oturttu. Böylece Asya'dan Mars'a ulaşabilen ilk ülke ünvanını kazandı. Ayrıca, daha ilk denemesinde Mars'a başarılı bir uydu gönderebilen de ilk ülke oldu!

Hindistan, Mars'a ulaşmayı başararak bu konuda ABD, Avrupa ve eski Sovyetler Birliği'nden oluşan kulübe dahil oldu. 24 Eylül'de TSİ 10:30 sularında Mars atmosferine giren uydu için Hindistan Başbakanı Narendra Modi şöyle söyledi:

"Hindistan bugün tarih yazmıştır. Bizim için neredeyse imkansız olana ulaşmayı başardık. Tüm ISRO bilim insanlarını ve Hindistan halkını bu tarihi olay için tebrik ediyorum. Bilim insanlarımızın bu başarısıyla onur duymalıyız. ISRO bilim insanlarının başarısı, kriket takımımızın bir turnuva kazanmasından çok daha büyük bir başarı olarak karşılanmalıdır. Bilim insanlarımızın parlak zekaları ve yoğun çabaları sayesinde, imkansıza ulaşmayı bir alışkanlık haline getirdiler. Tüm okulları ve üniversiteleri bu başarıyı 5 dakikalığına alkışa tutmaya davet ediyorum. Tüm ülkemiz, bu başarıyı bir kutlama günü haline getirmelidir."

Mars Yörünge Görevi (kısaca "MOM") adı verilen bu görev, aynı zamanda bilinen en ucuz Mars görevi olarak da tarihe geçti. NASA'nın 22 Eylül'de başarıya ulaşan Maven isimli Mars yörüngesi görevi'nin 10'da 1'i masrafla başarıya ulaştı. Gönderilen uydu 1350 kilogram ağırlığında ve yaşam izi bulabilecek metan gazı sensörü, renkli kamera, haritalandırma için termal görüntüleme spektrometresi gibi araçlarla donanmış vaziyette. Başbakan Modi, açıklamasına şöyle devam ediyor:

"Bilim insanlarımız, birçok Hollywood filminin bütçesinden daha az bütçeyle Mars'a ulaşmıştır. Bu başarımız, tarihin sayfalarına altın harflerle yazılacaktır. Mars Orbiter Mission, kısaca MOM olarak anılıyor, yani "anne" demek. MOM'ın bizi asla hayal kırıklığına uğratmayacağını biliyordum. Suya atlamadan yüzebilir misiniz? Sadece riski almak bile, başarıya ulaşmanızı sağlar. Tüm olasılıklar bize karşıydı. Bugüne kadar Dünya çapında 51 Mars görevi denendi ve sadece 21 tanesi başarılı oldu. Ancak biz, başarıya ulaşanlardan birisiyiz. Uzay aracımız, 650 milyon kilometrelik akıl almaz bir mesafe kat ederek insan girişiminin ve hayal gücünün sınırlarını aştı."

NASA, bu başarısından ötürü Hindistan'ı, Curiosity Mars aracının resmi Twitter adresinden "Namaste, @MarsOrbiter! @ISRO'yu ve Hindistan'ı Mars yörüngesine ulaşarak, ilk gezegenler arası başarıya ulaşmalarını tebrik ederim!" yazarak kutladı. Uydu için açılan resmi Twitter hesabından da "Selam @MarsCuriosity"? İrtibatta kalalım. Ben bu civarlarda olacağım." yazıldı.

Evrim Ağacı olarak Hindistan'ı bu başarılarından ötürü tebrik ediyor, gururlarını paylaşıyoruz.

1. DNA India
  2. ScienceAlert

Kadınlar İçin Erkekler: Cinsiyet Eşitliği İçin Bir Dayanışma Projesi

Kafaların Evrimine Öncelik Veren Çeşitlilik, Omurgalı Evrimini Tetikledi!