2 dakika
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 9 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Hindistan, 24 Eylül 2014'te tarihinin en büyük başarılarından birisine imza atarak Mangalyaan yörünge uydusunu başarıyla Mars'ın yörüngesine oturttu. Böylece Asya'dan Mars'a ulaşabilen ilk ülke ünvanını kazandı. Ayrıca, daha ilk denemesinde Mars'a başarılı bir uydu gönderebilen de ilk ülke oldu!

Hindistan, Mars'a ulaşmayı başararak bu konuda ABD, Avrupa ve eski Sovyetler Birliği'nden oluşan kulübe dahil oldu. 24 Eylül'de TSİ 10:30 sularında Mars atmosferine giren uydu için Hindistan Başbakanı Narendra Modi şöyle söyledi:

Tüm Reklamları Kapat

Hindistan bugün tarih yazmıştır. Bizim için neredeyse imkansız olana ulaşmayı başardık. Tüm ISRO bilim insanlarını ve Hindistan halkını bu tarihi olay için tebrik ediyorum. Bilim insanlarımızın bu başarısıyla onur duymalıyız. ISRO bilim insanlarının başarısı, kriket takımımızın bir turnuva kazanmasından çok daha büyük bir başarı olarak karşılanmalıdır.

Bilim insanlarımızın parlak zekaları ve yoğun çabaları sayesinde, imkansıza ulaşmayı bir alışkanlık haline getirdiler. Tüm okulları ve üniversiteleri bu başarıyı 5 dakikalığına alkışa tutmaya davet ediyorum. Tüm ülkemiz, bu başarıyı bir kutlama günü haline getirmelidir.

Tüm Reklamları Kapat

Mars Yörünge Görevi (kısaca "MOM") adı verilen bu görev, aynı zamanda bilinen en ucuz Mars görevi olarak da tarihe geçti. NASA'nın 22 Eylül'de başarıya ulaşan Maven isimli Mars yörüngesi görevi'nin 10'da 1'i masrafla başarıya ulaştı. Gönderilen uydu 1350 kilogram ağırlığında ve yaşam izi bulabilecek metan gazı sensörü, renkli kamera, haritalandırma için termal görüntüleme spektrometresi gibi araçlarla donanmış vaziyette. Başbakan Modi, açıklamasına şöyle devam ediyor:

Bilim insanlarımız, birçok Hollywood filminin bütçesinden daha az bütçeyle Mars'a ulaşmıştır. Bu başarımız, tarihin sayfalarına altın harflerle yazılacaktır. Mars Orbiter Mission, kısaca MOM olarak anılıyor, yani "anne" demek. MOM'ın bizi asla hayal kırıklığına uğratmayacağını biliyordum. Suya atlamadan yüzebilir misiniz? Sadece riski almak bile, başarıya ulaşmanızı sağlar.

Tüm olasılıklar bize karşıydı. Bugüne kadar Dünya çapında 51 Mars görevi denendi ve sadece 21 tanesi başarılı oldu. Ancak biz, başarıya ulaşanlardan birisiyiz. Uzay aracımız, 650 milyon kilometrelik akıl almaz bir mesafe kat ederek insan girişiminin ve hayal gücünün sınırlarını aştı.

NASA, bu başarısından ötürü Hindistan'ı, Curiosity Mars aracının resmi Twitter adresinden "Namaste, @MarsOrbiter! @ISRO'yu ve Hindistan'ı Mars yörüngesine ulaşarak, ilk gezegenler arası başarıya ulaşmalarını tebrik ederim!" yazarak kutladı. Uydu için açılan resmi Twitter hesabından da "Selam @MarsCuriosity"? İrtibatta kalalım. Ben bu civarlarda olacağım." yazıldı.

Evrim Ağacı olarak Hindistan'ı bu başarılarından ötürü tebrik ediyor, gururlarını paylaşıyoruz.

• DNA India. Mangalyaan Success Bigger Than Indian Cricket Team Winning Tournament: Pm Narendra Modi Congratulates Isro. (24 Eylül 2014). Alındığı Tarih: 10 Mayıs 2020. Alındığı Yer: DNA India | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 05/03/2024 10:39:00 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2730

Semptom
Evrendeki Gizli Üst Boyutlar Nerede?
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Interstellar'daki Karadelik, Neden Gerçeğine Benzemiyor?
İlk Defa Ne Zaman Giysi Giydik?

Ç. M. Bakırcı. İnsanlık İçin de, Hindistan İçin de Dev Bir Adım: Mangalyaan Uydusu Mars Yörüngesine Oturdu!. (25 Eylül 2014). Alındığı Tarih: 5 Mart 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/2730
Bakırcı, Ç. M. (2014, September 25). İnsanlık İçin de, Hindistan İçin de Dev Bir Adım: Mangalyaan Uydusu Mars Yörüngesine Oturdu!. Evrim Ağacı. Retrieved March 05, 2024. from https://evrimagaci.org/s/2730
Ç. M. Bakırcı. “İnsanlık İçin de, Hindistan İçin de Dev Bir Adım: Mangalyaan Uydusu Mars Yörüngesine Oturdu!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 25 Sep. 2014, https://evrimagaci.org/s/2730.
Bakırcı, Çağrı Mert. “İnsanlık İçin de, Hindistan İçin de Dev Bir Adım: Mangalyaan Uydusu Mars Yörüngesine Oturdu!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, September 25, 2014. https://evrimagaci.org/s/2730.