Hiçbir Şey Kusursuz Değildir: Güzellik, Asimetriden Doğar; Simetriden Değil!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için evrimagaci@gmail.com üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

İnsanlar çoğu zaman ana akıma kapılmaya meyillidir: Olay ve olgular üzerinde pek fazla düşünmeden ve bilimsel analizlere başvurmadan, hayatları boyunca değiştirmeyecekleri yargılarla yetişirler, büyürler ve ölürler. Halbuki bazı çok basit gözlemler, doğaya ve genel olarak evrene dair görüşlerimizi kökünden değiştirebilir. Örneğin insanlar kendi vücutlarının veya doğadaki her sistemin kusursuz ve tıkır tıkır işlediğini zanneder. Halbuki bildiğimiz hiçbir sistem hatasız, kusursuz, eksiksiz veya mükemmel değildir. Hücrelerimiz içerisindeki her kimyasal yolakta sürekli hatalar oluşur, bütün hücrelerimiz ve organlarımız kolayca bozulabilir, doğadaki sistemler oldukça kaotik bir şekilde çalışır ve öngörülemez karmaşıklıkta sonuçlara neden olabilir. Kaosla ilgili daha fazla bilgi almak için "Evrim, Rastlantı/Tesadüf ve Kaos" başlıklı makalemizi okuyabilirsiniz.

Buna benzer şekilde, insanlar üzerinde pek fazla düşünmemelerine rağmen, "kusursuz simetri"nin doğası gereği "daha iyi" olması gerektiği yargısına sahiptirler. Yüzü simetrik olan insanların daha çekici olduğu iddia edilir. Vücutlarımızın simetrik olması gerektiği düşünülür. Bu hipotezi test etmek isteyen moda fotoğrafçısı Alex John Beck, "çekiciliğin simetri hipotezi" denen fikir dahilinde simetrik yüzler yarattı. Basitçe yaptığı, fotoğrafını çektiği insanların yüzlerinin önce sol yarısını, sonra sağ yarısını kullanarak gerçekten "kusursuz simetrik" yüzler oluşturmaktı. Sonuç, oldukça tuhaf olduğu kadar bir miktar rahatsız ediciydi de... Dışarıdan bakıldığında daha simetrik gibi gözüken yüzlere "kusursuz simetri" uygulanınca, sonuç tabii ki daha az fark edilir oluyordu. Ancak çoğu fotoğrafta yüzlerdeki simetri, en nazik tabiriyle "ürkütücü" idi...

Aşağıdaki fotoğraflarda bu sol ve sağ yarılara göre oluşturulan tam yüz portrelerini görüyorsunuz.

Kaynak: Business Insider

Yüzün sağ ve sol yarıları ile oluşturulan tam yüz portreleri

Dinozorlar Hakkında Muhtemelen Doğru Olduğunu Sandığınız 5 Mit!

Adem Elması Nedir, Neden Vardır?