Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Güneşin 12 Milyar Katı Kütleye Sahip Karadelik Tespit Edildi!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Evrenimiz henüz çok gençken, bünyesindeki kara delikler çok ama çok açtılar. Henüz cisimler arası mesafe yeterince fazla olmadığı için, erişebildikleri her şeyi içlerine çektiler ve devasa kütlelere ulaştılar. Bunlardan birisinin keşfi, 26 Şubat 2015'te, Nature dergisinde yayımlandı.

Kara deliğin etrafında hareket eden gazların incelenmesi ve analizi sonucu yapılan hesaplamalara göre, keşfedilen dev kara delik doğduğunda, Evren'imiz sadece 860 milyon yaşındaydı. Bir diğer deyişle bu kara delik şu anda neredeyse 13 milyar yaşında! Keşfedilen bu yeni kara deliğin kütlesi, Güneş'imizin yaklaşık 12 milyar katı kadardır!

Bu kara delik, erken evren tarihinde keşfedilen ve kendi çağdaşları içerisinde en büyük kara deliktir. Öyle ki, onunla aynı zamanda oluşmuş ve bizim tarafımızdan keşfedilebilmiş diğer kara deliklerin ortalamasına kıyasla tam 6 kat daha büyük kütleye sahiptir!

Günümüzde galaksi merkezlerinde bulunan kara deliklerin etrafında en azından birkaç trilyon yıldız bulunur. Bu trilyonlarca yıldızın etrafında da, bundan kat kat fazla miktarda gezegen bulunması ihtimali vardır. Dolayısıyla bu keşif, Evren'in sınırsızlığını ve içerisinde bol miktarda yaşam barındırma olasılığını bir kere daha yüzümüze çarpıyor.

• C. Crockett. Monster Black Hole Lurks In The Early Universe. (10 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 10 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Science | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 05/12/2020 18:02:48 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3312

“Hiçbir iş, yeterince küçük parçalara bölünebilirse, zor değildir.”
Henry Ford