Güneşin 12 Milyar Katı Kütleye Sahip Karadelik Tespit Edildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrenimiz henüz çok gençken, bünyesindeki karadelikler çok ama çok açtılar. Henüz cisimler arası mesafe yeterince fazla olmadığı için, erişebildikleri her şeyi içlerine çektiler ve devasa kütlelere ulaştılar. Bunlardan birisinin keşfi, 26 Şubat 2015'te, Nature dergisinde yayımlandı.

Karadeliğin etrafında hareket eden gazların incelenmesi ve analizi sonucu yapılan hesaplamalara göre, keşfedilen dev karadelik doğduğunda, Evren'imiz sadece 860 milyon yaşındaydı. Bir diğer deyişle bu karadelik şu anda neredeyse 13 milyar yaşında! Keşfedilen bu yeni karadeliğin kütlesi, Güneş'imizin yaklaşık 12 milyar katı kadardır!

Bu karadelik, erken evren tarihinde keşfedilen ve kendi çağdaşları içerisinde en büyük karadeliktir. Öyle ki, onunla aynı zamanda oluşmuş ve bizim tarafımızdan keşfedilebilmiş diğer karadeliklerin ortalamasına kıyasla tam 6 kat daha büyük kütleye sahiptir!

Günümüzde galaksi merkezlerinde bulunan karadeliklerin etrafında en azından birkaç trilyon yıldız bulunur. Bu trilyonlarca yıldızın etrafında da, bundan kat kat fazla miktarda gezegen bulunması ihtimali vardır. Dolayısıyla bu keşif, Evren'in sınırsızlığını ve içerisinde bol miktarda yaşam barındırma olasılığını bir kere daha yüzümüze çarpıyor.

Kaynak: Science