Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Google, Çöller İçin ''Hörgüç Görüntüsü Teknolojisi''ni Kullanıyor!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Evet, başlığı biraz mizahi attık, zira bu özel bir teknoloji değil. Ancak oturduğunuz yerden Dünya'nın her noktasına (ve hatta uzaya) bizleri ulaştırmayı kafaya koymuş olan Google, çölleri de es geçmiyor. Ancak insan yapımı araçların hiçbiri, çöllerde yeterince verimli ilerleyemiyor. Dolayısıyla doğa yapımı ve evrimin ürünü olan hayvanları kullanmak iyi bir çözüm gibi duruyor.

Arabistan'ın çöllerinde gezinti yapabilmeniz için Google'ın 3 boyutlu tarayıcı kameraları, develerin hörgüçlerine yükleniyor ve çöller haritalandırılıyor. Her ne kadar ilk etapta kulağa gülünç gelebilecek olsa da, uzun vadede gezegenimizi tanımamız açısından önemli bir adım. Konuyla ilgili Google Arabia tarafından paylaşılan bir video aşağıda:

• R. Murray. Google Camel Cam Gives 'Street View' Glimpse Of Uae Desert. (29 Mayıs 2020). Alındığı Tarih: 29 Mayıs 2020. Alındığı Yer: ABC News | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/11/2020 02:25:46 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2793

“İki olasılık vardır: Sonuç hipotezinizi doğrularsa, bir ölçüm yapmışsınızdır. Yanlışlarsa, bir keşif yapmışsınızdır.”
Enrico Fermi