Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Glyptodon, Yunancada "boşluklu, oyulmuş diş" anlamına gelmektedir. Günümüzde yaşayan armadilloların Pleyistosen Devir'de (günümüzden 2.5 milyon yıl ile 12.000 yıl öncesi arası) yaşamış temsilcileridir. Yaklaşık olarak, günümüzde üretilen Volkswagen Beetle türü arabalarla aynı boyutta ve ağırlıktadır; ancak arabalara göre daha yassıdır. 3.3 metre uzunluğa ve 2 ton kadar ağırlığa ulaşabilmektedir.

Vücudunu 1000'den fazla, her biri 2.5 santimetre kalınlığında olan kemiklerden oluşan bir zırh sarmaktadır ve bu şekliyle devasa bir kaplumbağayı andırır; ancak doğrudan bir akrabalıkları bulunmamaktadır. Bu benzer yapıların farklı evrimsel soylarda evrimi yakınsak evrim olarak bilinmektedir. Kaplumbağaların aksine, Glyptodon türleri kafalarını kabukları içerisine çekememektedir.

Cinsin her türünün kendine has bir kemik dağılımı bulunmaktadır, bu sayede türleri tespit etmek kolaylaşmaktadır. Kafalarını içeriye çekememelerinden ötürü farklı bir adaptasyonla kendilerini korumuşlardır: kafaları üzerinde de kemikli bir zırh bulunmaktaydı.

Glyptodon, muhtemelen otçul bir hayvan türüydü ve temel olarak çimler ve bitkilerle besleniyordu. Yaşam alanlarının sulak bölgeler olduğu düşünülmektedir.

• Wikipedia. "Glyptodon" Makalesi. (2019, Temmuz 05). Alındığı Tarih: 05 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 04:18:54 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1159

“Uyduların, gezegenlerin, güneşlerin ve evrenin, hatta evren sistemlerinin yasalarla yönetilmesini anlayabiliyoruz; ancak ufacık bir böceğin özel bir şekilde yaratılması gerektiğine inanıyoruz.”