Evrim Ağacı

Evrim Ağacı Büyüyor! Arkeoloji Köşemiz Açılıyor!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Evrim Ağacı her geçen gün giderek artan bir ivmeyle büyümeyi sürdürüyor! Bilimi ve bilimsel gerçekleri okurlarımıza birinci elden iletmek ve ekibimizdeki bilimsel çeşitliliği arttırmak adına işin uzmanlarıyla çalışmayı sürdürüyoruz ve sürdüreceğiz!

Ülkemizde her ne kadar değeri (birçok bilim dalı gibi) çok az biliniyor olsa da arkeoloji alanı geçmişimizi tanımak, anlamak ve bilimsel temellere oturtmak adına tartışılmaz bir önem taşıyor. Bu yüzden, uzun süredir Evrim Ağacı'nda okur olarak bulunan ve yıllardır, aralıklarla yazıları ve bilgileriyle katkı sağlayan uzman arkeolog Mehmet Arif Sökmen de artık Evrim Ağacı ekibine dahil oldu!

İstanbul Üniversitesi Arkeoloji Bölümünden mezun olan Mehmet Arif Sökmen, 2007 senesinde Afrika'da bulunan Cape Town Üniversitesinde Prof. Dr. Rebecca Rogers'ın değerlendirmeleri üzerine bir araştırma yürütmek üzere Afrika'ya gitti. Sonrasında Türkiye'ye dönen Sökmen, zaten 2005 senesinde de dahil olduğu Aksaray Bölgesi Güvercinkayası Kalkolitik Çağ Araştırmaları'na 2012 yılında tekrar bilimsel ekip üyesi olarak katıldı. Aynı sene Aksaray'da Bekarlar kasabasında sezonluk ilköğretim öğrenci bilim eğitmenliği yapan Sökmen, 2013 senesinde uzman arkeolog olarak Çankırı-Çorakyerler omurgalı fosil lokalitesi araştırmalarını yürütmeye başladı.

Ekibimizde Arkeoloji albümümüze ve makalelerimize katkı sağlayacak olan Mehmet Arif Sökmen, Evrim Ağacı'nın çok yönlü bilim çalışmalarına önemli katkılar sağlayacaktır diye düşünüyoruz.

Evrim Ağacı ekibine hoş geldin diyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz.

Desteklerinizden ötürü sonsuz teşekkürler!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/09/2020 02:23:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1190

Evrim Ağacı

“Her şeyi kötü gözle gören herkesin içinde, hayal kırıklığına uğramış bir idealist vardır.”
George Carlin